Forbes Israel Logo

ברגע האחרון: הושגה הסכמה להסדר חוב באי.די.בי אחזקות

הושגה הסכמה למתווה חדש להסדר חוב באי.די.בי: נציגי בעל השליטה נוחי דנקנר נועדו לפני זמן קצר עם נציגי מחזיקי האג"ח והשיגו הסכם בתום חודשיים של דיונים. לפורבס נודע כי איל גבאי, המומחה להסדר מטעם בית המשפט אישר את מתווה ההסכם.

מדובר בהסדר חוב כולל של 2.06 מיליארד שקל כאשר בעל השליטה יזרים באופן מיידי 235 מיליון שקל (לא כולל ל-40 מיליון שכבר הוזרמו על ידי אלשטיין), כמו כן הוסכם כי דנקנר יזרים לקופת החברה עוד 225 מיליון שקל בחמישה תשלומים שנתיים שווים של 45 מיליון שקל.

מתוך 500 מיליוני השקלים אותם מזרים דנקנר לקופת החברה, 405 מיליון יגיעו לבעלי האג"ח. כמו כן מחזיקי האג"ח התפשרו על 15% ממניות החברה, כאשר דרישתם קודם לכן עמדה על 25% מהמניות. נכון להיום, שווי 15% מניות מהחברה עומד על כ-100 מיליון שקל.

באשר לחוב העתידי, הוסכם כי החברה תנפיק שלוש סדרות אג"ח חדשות כאשר הראשונה תסתכם ב-1.1 מיליארד שקל, הסדרה השנייה תסתכם ב-300 מיליון שקל ואילו השלישית ב-165 מיליון שקל.

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

הסיבה למגעים הקדחתניים היא העובדה שביום רביעי הקרוב היו צפויים מחזיקי האג"ח מסדרה ד' להיפגש במטרה להצביע על אישור דחיית תשלום של 65 מיליון שקל, אותו אמורה החברה לשלם ב-19 במרץ. במקרה שבו היו מחליטים שלא לאשר את הדחייה, ייתכן שמחזיקי האג"ח היו פונים לאמצעים משפטיים נגד החברה, והסדר החוב נועד למנוע מצב שכזה.

ההצעה האחרונה שהגישה אי.די.בי למחזיקי האג"ח הייתה שבעל השליטה יזרים 370 מיליון שקל, מחזיקי האג"ח יקבלו 15% ממניות החברה, והחברה תנפיק שלוש סדרות אג"ח עתידיות בשווי 1.5 מיליארד שקל. הנציגות, לעומת זאת, דרשה מניות בשיעור של 25-20% והזרמה של 450 מיליון שקל.

הסדר חוב בחברה היה אחד התנאים להשקעתו של איש העסקים הארגנטינאיי אדוארדו אלשטיין, אשר השקיע כבר 25 מיליון דולר, וצפוי להשקיע 75 מיליון דולר נוספים תמורת 31% מהחברה האם השולטת באי.די.בי, גנדן הולדינגס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.