Forbes Israel Logo

בריינסווי תשיק בארה"ב את הקסדה לטיפול בדיכאון; המניה עולה ב-5%

בריינסווי מתחילה לשווק את מוצריה בארה"ב. חברת הביומד הישראלית הודיעה הבוקר כי השלימה את ייצורן של 100 היחידות הראשונות של מכשיר ה-DeepTMS שפיתחה לטיפול בדיכאון מתקדם. השבוע תשיק החברה את המוצר במסגרת כנס רפואי בסן פרנסיסקו. מניית החברה עולה ב-5% באחד העם.

בתחילת השנה קיבלה בריינסווי אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי לשיווק המוצר שלה בארה"ב. מדובר בטיפול הבלתי פולשני שפיתחה החברה מתמקד בקסדה אשר שולחת אותות מגנטיים למוח. מכשירי ה-TMS הסטנדרטיים מוגבלים לעומק של 1.5 ס"מ, והמערכת שפיתחה בריינסווי מסוגלת להתגבר על הפער הזה, ולטפל באזורים שעד כה לא ניתן היה לטפל בהם. על פי החברה, הטיפול לא יוצר תופעות לוואי משמעותיות, ואין צורך בהרדמה או באשפוז.

הטיפול של בריינסווי

על פי ניסוי שביצעה בריינסווי במכשיר נראה כי הוא מסייע גם לגמילה מעישון.הניסוי שנערך במרכז הרפאוי באר-יעקב על ידי החוקר הראשי פרופ' פנחס דנון כלל 115 מטופלים שחולקו לשלוש קבוצות – טיפול דמה, טיפול בתדירות נמוכה וטיפול בתדירות גבוהה . כל המטופלים נחשפו לפני כל טיפול במכשיר של בריינסווי לעירור – הגורם לכמיהה זמנית לעישון. על מנת לבדוק את יעלות הטיפול נעזרו החוקרים בדיווח עצמי של המטופלים ומדידת רמות קוטינין (מטבוליט של ניקוטין – החומר הממכר בסיגריות).

על פי דיווח החברה, ניתוח ממצאי המערב אחר המטופלים מראה כי עד עתה 84% מהמטפולים שהיו בקבוצה שטופלה בתדירות גבוהה הפסיקו לעשן ואף התמידו בכך לאחר חצי שנה.

לאחר הודעת החברה על השקת המוצר בארה"ב רושמת מניית בריינסווי בבורסה בתל אביב עלייה של 2%. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.