Forbes Israel Logo

הדור החדש: ג'ירארד-פרגו חושף שעון עשוי זכוכית ספיר קריסטל כחולה

המותג, שמתמחה בהצגה ייחודית של מכניקת השעונים שלו, מרחיב את קולקציית BRIDGES שהושקה לפני 235 שנה, ומציג גרסה חדשה ועתידנית לשעון Quasar המקורי

ג'ירארד-פרגו (Girard-Perregaux) חושף את Quasar Azure, גרסה חדשה לשעון Quasar המקורי שלו. הפעם, גוף השעון, בקוטר 46 מ"מ, עשוי קריסטל ספיר בצבע תכלת שקוף. הוא נוצר גם בהשראת השעונים הראשונים של המותג, שנוצרו בשנת 1867. דגם זה זמין במהדורה מוגבלת של שמונה דגמים. שעון ה-Quasar הראשון של ג'ירארד-פרגו עם גוף קריסטל ספיר הוצג לראשונה בשנת 2019. הוא נקרא על שם עצמים שמימיים מרוחקים שלפי ההערכה מכילים חורים שחורים מסיביים.

ג'ירארד-פרגו מתמחה בהצגת ראווה של המכניקה של השעון. לדוגמה, שלושת גשרי הזהב ששולבו בשעון הכיס לה-אסמרלדה משנת 1889 היו פונקציונאליים ואסתטיים כאחד. ספיר התכלת של השעון החדש מביאה את שקיפות לקצה עם גוף שקוף לחלוטין המפוסל מתוך דיסק ספיר בודד. גוף השעון, יחד עם המסגרת וגב השעון שעשויים גם הם ספיר, מספק נופים אוויריים על מנגנון הקליבר של הג'ירארד-פרגו, GP09400-1035, מנגנון שלד אוטומטי עם עתודת אנרגיה ל-60 שעות.

שעון Quasar Azure של ג'ירארד-פרגו. צילום: Girard-Perregaux
שעון Quasar Azure של ג'ירארד-פרגו. צילום: Girard-Perregaux

"כאשר האור יכה על הטורבילון, ספיר התכלת נוצצת כמו כוכב באפלולית החלל המסתורי. דגם זה מעיד על שליטתנו בתנועת ה-Haute Horlogerie והוא מושרש בשפת העיצוב שלנו, אם כי במקרה זה, זה נראה דרך פריזמה של טכנולוגיה מתקדמת", מסביר פטריק פרוניו, מנכ"ל ג'ירארד-פרגו.

גשרים עתידניים

קריסטל ספיר קשה מאוד למלאכת יד בגלל הקשיות שלו. תהליך יצירת גוף השעון, כולל צביעה, הרכבה והברשה על ידי בעלי המלאכה של ג'רארד-פרגו, נמשך יותר מ-200 שעות. לאחר סיום העבודה, גוף השעון חייב להיות בגוון אחיד ונקי לגמרי.

נראה כי הטורבילון צף בתוך הגוף הכחול, שמאפשר מבט אווירי על הניאו-גשרים בשלד המנגנון, עיצוב מוכר של ג'ירארד-פרגו בהשראת מבנים ארכיטקטוניים. בעוד שגשרים אלה נראים עתידניים, הם ממשיכים לשמור על הסגנון של לה אסמרלדה. גשרי טיטניום בדרגה 5 ממוקמים כנגד הלוח הראשי, וחושפים את הפרטים הקטנים ביותר של המנגנון והתנועה.

כלוב הטורבילון מופעל על ידי מערכת סלילה אוטומטית חד כיוונית הכוללת מיקרו-רוטור עשוי זהב לבן. בחברה אומרים כי מכיוון שהטורבילון מורכב מ-80 רכיבים ומשקלו של 0.25 גרם, המסה הנמוכה של הכלוב שלו צורכת כמויות אנרגיה קטנות בלבד, מה שמגדיל את עתודת הכוח הזמינה עבור המנגנון והתנועה.

משקולת המנגנון ממוקמת מאחורי הקנה ותורמת למראה הטהור והלא-מחודד של המנגנון במבנה השלד. נגיעות של חומר זוהר כחול על חוגות השעות והדקות, כמו גם התפרים הכחולים על רצועת השעון, ממחישים את תשומת הלב של החברה לפרטים הקטנים.

רצועה עשויה מבד אנתרציט משלימה את מראה השעון. היא מעוטרת באפקט מטאלי ותפירה ידנית המחוברת לאבזם טיטניום מתקפל בצורת משולש.

שעון ה-Quasar Azure מגיע ארוז בתוך קופסה עשויה זכוכית ספיר קריסטל בגוון תכלת, מנופחת ביד. הוא זמין לרכישה בהזמנה מיוחדת, ונמכר רק באמצעות קמעונאים מורשים של ג'ירארד-פרגו.

שעון Quasar Azure של ג'ירארד-פרגו. צילום: Girard-Perregaux
גב השעון. Quasar Azure של ג'ירארד-פרגו. צילום: Girard-Perregaux

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.