חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דנקנר ייפגש עם אלשטיין; באי.די.בי בטוחים: "יגיעו להבנות"

קרובים להשקעה. חברת אי.די.בי אחזקות מודיעה היום כי קיימת אפשרות סבירה להשלמת ההסכם עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין בגנדן, החברה הפרטית השולטת על אי.די.בי. בהודעה שפרסמה אי.די.בי לבורסה הבוקר נאמר כי במהלך השבוע הקרוב יתקיימו פגישות של נציגי גנדן עם אלשטיין על מנת לקדם את ההשקעה של איש העסקים הארגנטינאי בגנדן. 

בהודעת אי.די בי נכתב כי "יהיה בידי הצדדים להגיע בזמן הקרוב להבנות, לרבות בקשר למתווה ראוי להסדרת חובה של גנדן לבנקים, שיהיה מוסכם גם על הבנקים, וכי בכפוף להשלמת הסדר בין החברה לבין נושיה על בסיס העקרונות למתווה להסדר שסוכמו בחודש מרץ 2013 ולהגעה להסכמות עם הבנקים המלווים של גנדן, סבורה גנדן שיתאפשר ביצוע ההשקעה הנוספת של המשקיע. מובהר כי אין ודאות באשר להשגת הסכמות".

מצטרפת להתחייבותו של נוחי דנקנר בעל השליטה באי.די.בי לעובדי החברה כי "העסקה לפיה יגדיל את אחזקתו וישקיע כספים נוספים תקפה, שרירה וקיימת". במכתב ששלח אתמול דנקנר לעובדים הוא אמר כי יעשה כל שביכולתו על מנת "שקם את הקבוצה במהירות ולהשיב את החובות לכל נותני האשראי שלנו, מחזיקי האג״חים והבנקים". 

נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר, אדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר | צילום: יח"צ

במכתב הסביר דנקנר לעובדים כי "אי הגעה להסדר תשרת רק גורמים עם אג׳נדות ולא את החברות, נושיהן ועובדיהן. אנו משוכנעים שגם עם הבנקים נגיע למתווה הוגן וראוי – כזה שיהיה מוסכם עליהם". בנוסף אמר כי "שותפי בגנדן, אדוארדו אלשטיין, מעודכן במצב ואף באירועים האחרונים".

אמש הודיע בנק ישראל כי המפקח על הבנקים ימשיך לבחון את הסדר החוב בין בנק לאומי לאי.די.בי, זאת לאחר שהבנק הודיע כי עקב סבירות שהשקעת אלשטיין בחברה לא תצא לפועל, הסדר החוב התייתר. השקעתו של אלשטיין בגנדן היא תנאי לקיומו של הסדר החוב במסגרתו אמור להימחק חוב של 150 מיליון שקל מחובו של דנקנר לבנק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן