Forbes Israel Logo

דרמה באוצר: הרשקוביץ הדיח את סגנו מתכנון תקציב המדינה

שינויים באוצר: ראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, הודיע לפנ זמן קצר לאנשי משרדו כי האחריות לתכנון המאקרו של תקציב המדינה למאיר בינג, סגן ראש אגף תקציבים באוצר האחראי לתקציב הביטחון. בינג יחליף את אייל אפשטיין.

ביממה האחרונה גברו הפרסומים על מתיחות השוררת בין אפשטיין, מספר 2 באגף התקציבים, לבין הרשקוביץ, ראש האגף. משמעות ההחלטה היא כי אפשטיין, שיהיה חלק מתכנון התקציב הקודם, לא ייקח עוד חלק בגיבוש המטעפת התקציבית  – תחזית הצמיחה, תחזית ההכנסות ממסים וכדומה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפני כשבועיים רעדה הקרקע באוצר לאחר שהתפרסם כי הגירעון התקציבי של המדינה הגיע בשנת 2012 ל-39 מיליארד שקל. מדובר ב-4.2% מהתמ"ג, שיעור הגבוה מתוכנית האוצר, לפיה היה אמור הגירעון להסתכם ב-2% מהתמ"ג.

הרשקוביץ | צילום: יח"צ

מיד לאחר מכן החלה מלחמת האשמות באוצר בין הדרג המדיני לבין הפקידים: "המדיניות הכלכלית במדינת ישראל נקבעת על ידי ראש הממשלה ושר האוצר ולא על ידי פקידים שמדברים בעילום שם", אמר שטייניץ. "שיעור הגרעון שהתפרסם לא ישפיע על כיסם של האזרחים כיוון שעשינו כבר את הצעדים הנדרשים בתחום המיסוי ואין שום תוכנית לצעדים נוספים". למרות דבריו של שטייניץ, בכירים באוצר וגורמים כלכליים משוכנעים כי יידרשו העלאות מסים בכ-6 מיליארד שקל, כדי למנוע זינוק חד בגרעון התקציבי וביחס חוב-תוצר.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.