חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האורקל הנדיב: באפט יתרום 2.6 מיליארד דולר נוספים לצדקה

וורן באפט, אחד האנשים העשירים בעולם, ממשיך להעניק. הפעם הוא תרם 2.6 מיליארד דולר לקרן ביל ומלינדה גייטס ולארבעה ארגוני צדקה נוספים. בהתאם להתחייבותו השנתית לתרומ, הודיעה ברקשייר הת'אווי אתמול כי היו"ר והמנכ"ל תרום 22,870,529 מניות בחברה, אשר נסחרו אתמול לפי שווי של 115 דולר למניה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

לפי הרישום ברשות ני"ע האמריקאית, באפט המיר 14 אלף מניות קלאס A ל-21 מיליון מניות קלאס B כדי להשלים את התרומה. כעת שוויו של באפט מוערך בקצת יותר מ-59 מיליארד דולר, למרות התרומה הגדולה, עלייה מ-53.5 מיליארד דולר במארס, הודות לעלייה בערך מניות ברקשייר הת'אווי.


באפט | צילום: רויטרס

מרבית התרומה של באפט מיועדת לקרן גייטס, אשר מתמקדת בעיקר בניסיון לפתור בעיות בריאות בעולם, לשפר את החינוך בארה"ב ולנסות לפתור את העוני העולמי. הקרן קיבלה 17,458,431 מניות, בשווי של כ-2 מיליארד דולר.

שאר הקרנות שחולקות את התרומה הן קרן סוזן תומפסון באפט, שנקראת על שם רעייתו המנוחה; וקרנות הצדקה של ילדיו, קרן הווארד באפט, קרן שרווד של בתו סוזן וקרן נובו של בנו פיטר.

באפט, אשר התחייב להעניק 99% מהונו לצדקה, נתן 1.5 מיליארד דולר לקרן גייטס ביולי 2012, וחודשיים מאוחר יותר התחייב לתרום 3 מיליארד דולר במניות לקרנות של ילדיו. על פי הערכות פורבס, באפט תרם עד כה לפחות 11.5 מיליארד דולר במניות ברקשייר לקרן מלינדה וביל גייטס.

תרומתו האחרונה של המשקיע האגדי מעמידה את הסכום הכללי שתרם עד כה על 20 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לתורם השני בגודלו בעולם, אחרי חברו הטוב ביל גייטס, אשר תרם 28 מיליארד דולר מהונו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן