Forbes Israel Logo

הבורסה נסגרה בירוק במחזור גבוה: גילת התרסקה ב-13.6%

המסחר באחד העם ננעל היום בעליות על רקע ההתפטרות הדרמטית אתמול של מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, שתסיים בדצמבר את תפקידה אחרי 7 שנים. דברי ברננקי וספר הבז' שפורסם אתמול בארה"ב הכתיבו את כיוון המסחר. הדיונים על התקציב התחדשו הבוקר.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.3%, ת"א 100 עלה ב-0.3%, מניות הבנקים נסחרו ללא שינוי, מניות התקשורת הוסיפו 0.7% לערכן, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.6% ומדד הנפט והגז רשם עלייה של 0.3%. מחזור המסחר עמד על 1.218 מיליארד שקל. מניית גילת תקשורת ירדה נפלה היום ב-13.6% לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח להמשך השנה.

מדד ת"א 25 עלה השבוע ב-1% ומתחילת השנה ב-3.5%. מדד ת"א 100 עלה השבוע ב-1.4% ומתחילת השנה ב-5.9%. מדד הביטוח בלט השבוע בעלייה של כ-4.7% ומתחילת השנה עלה ב-18.1%.

אתמול נרשמה רעידת אדמה בשוק ההון בישראל, כשמרכז הרעש הורגש ברחוב אחד העם בתל אביב: מנכ"לית הבורסה לניירות ערך, אסתר לבנון, התפטרה מתפקידה. לבנון שימשה בתפקידה ב-7 השנים האחרונות ובסך הכל עבדה בבורסה במשך 28 שנים, אותן תסיים כאמור בחודש דצמבר.

אסתר לבנון | צילום: רויטרס

הבנק המרכזי של ארה"ב מצפה עדיין להאט את תוכנית רכישת הנכסים האגרסיבית שלו מאוחר יותר השנה, אך קיימת אפשרות שהתוכנית תשתנה אם התחזית הכלכלית תשתנה – כך אמר אתמול יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, בעדותו החצי שנתית בפני הקונגרס האמריקאי.

ברננקי חזר בדבריו על לוח הזמנים שנקבע בחודש שעבר על ידי הבנק המרכזי, לפיו תוכנית ההרחבה הכמותית תופסק עד אמצע 2014, אז שיעור האבטלה אמור להיות בסביבות 7%, אך יצא מגדרו כדי להדגיש שדבר לא חקוק בסלע. "תוכנית רכישת הנכסים תלויה בהתפתחויות הכלכליות, אך היא בשום אופן לא קבועה מראש", אמר לוועדת השירותים הכלכליים בבית הנבחרים האמריקאי.

ועדת הכספים התכנסה היום בכדי לחדש את ההצבעות בחוק ההסדרים במשק. אתמול, לאחר קרוב ל-14 שעות של הצבעות, ובתום דיונים סוערים והטחת האשמות בין הקואליציה לאופזיציה, אישרה ועדת הכספים כמחצית מסעיפי החוק.  

פוטנציאל הנפט של מאגר "ים חדרה" עלה ל-208 מיליון חביות נפט בהסתברות של 25-29%, כך עולה מדו"ח משאבים מעודכן שקיבלה אתמול חברת מודיעין. מדובר בגידול של כ-57% בחביות הנפט לעומת דו"ח המשאבים הקודם שהציג כמויות של כ-133 מיליון חביות. אתמול זינקה המניה ב-28%, והיום הוסיפה 6.7% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.