Forbes Israel Logo

ההמלצה של גבאי: מחזיקי האג"ח יקבלו שליטה על אי.די.בי אחזקות

הצרות של אי.די.בי נמשכות: המומחה שמונה לייעץ מטעם בית המשפט, אייל גבאי, דוחה את מתווה הסדר החוב של בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, וממליץ על ההסדר במסגרתו יקבלו בעלי האג"ח את השליטה בחברה.

"הצעד המתבקש מבחינת נושי אחזקות הוא לפעול למימוש הסדר החלוקה במלואו, לצד מיקוד המאמצים בניהול אי.די.בי פיתוח", כותב גבאי בדו"ח שהגיש לבית המשפט. "הואיל ומדובר בחברה חדלת פירעון, איני רואה מקום להידרש לשאלת הסכמת החברה כתנאי למימוש הסדר כזה שכן לכל היותר ידרוש הדבר מהנושים לפעול למינוי בעל תפקיד מטעמם מיידית אשר יתן את ההסכמה בשם החברה".

על פי גבאי, ההצעה של דנקנר אינה ניתנת לדיון, משום שהיא אמורפית. בדוח, שהוגש היום לבית המשפט, מציין גבאי כי מ-2006, ירד יחס ההון העצמי לחוב של אי.דיבי באופן דרמטי. מ-2008-2010 משכה קבוצת דנקנר 1.1 מיליארד שקל דיבידנדים, ומ-2006-2012 הקבוצה שילמה יותר מ-330 מיליון שקל על שכר בכירים.


דנקנר | צילום: רויטרס

למרות שלא המליץ לקבל את הצעתו, החמיא גבאי לדנקנר, וכתב בדוח כי "על אף שמפעל חייו מונח על כך המאזניים, שמר על קור רוח, ולא חסך במאמצים עילאיים על מנת להיחלץ ממצב סבוך זה".

כעת, צפויות ההצעות לעלות להצבעה מקדימה ב-6 באוגוסט. ב-14 באוגוסט יעלו ההצעות להצבעה בקרב מחזיקי האג"ח, אשר יבחרו את החלופה המועדפת להסדר חוב מול החברה, וב-25 באוגוסט יתכנסו הצדדים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם יקבע השופט איתן אורנשטיין את גורל החברה.

מאי.די.בי נמסר בתגובה לדוח כי "הדוח מאשר את העיקרון לפיו דרושה לאי.די.בי הזרמת הון חיצונית. במסגרת זאת חלה בשבועות האחרונים התקדמות משמעותית בשני היעדים המרכזיים שהתווה בית המשפט: אנו מצויים במגעים מתקדמים עם קבוצות משקיעים להזרמת הון חיצונית לאי.די.בי; ובמקביל אנו מנהלים משא ומתן מתקדם עם קבוצת משקיעים סינית למכירת כ-30% ממניות כלל ביטוח".

"השלמת יעדים אלה תאפשר לאי.די.בי אחזקות לממש את תכנית ההסדר שהגישה לבית המשפט, המעניקה לנושים יתרונות כלכליים ברורים: ראשית, השווי הכלכלי הגלום בתכנית ההסדר המוצעת על ידי אי.די.בי גבוה משווי כל החלופות האחרות; ושנית, נושי אי.די.בי צפויים ליהנות מפוטנציאל השבחת הערך הגדול, הגלום בנכסי החברות המוחזקות, ואלפי עובדי הקבוצה ימשיכו ליהנות מביטחון כלכלי ותעסוקתי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.