Forbes Israel Logo

הוועדה לשיוויון בנטל יוצאת לדרך: "מאמין שנביא בשורה אמיתית"

ועדת פרי שתקדם את חוק השוויון בנטל תתכנס היום בשעה 13:00 לישיבת עבודה ראשונה. ועדת השרים בראשות שר המדע, יצחק פרי, קיבלה את המנדט שלה מההמשלה בשבוע שעבר והיא תעסוק בשוויון בנטל בשירות הצבאי, בשירות האזרחי ובשוק העבודה.

על-פי המנדט שניתן לוועדה, יגבשו חבריה את הצעת חוק ממשלתית חדשה שתחליף את חוק טל ותסדיר מחדש את גיוסם של המגזר החרדי ובני המיעוטים לשירות הצבאי והאזרחי. הוועדה תגיש לכנסת את הצעת החוק לשוויון בנטל תוך 42 ימים.

בישיבתה הראשונה צפוי להגיע תא"ל גדי אגמון, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל אשר יציג נתוני גיוס מעודכנים, וכמו כן יציג את הפער מהיעדים ואת האתגרים הצפויים כתוצאה מגיוס רחב. כמו כן יגיע ראש המנהלת האזרחית, ג'רבי שלום, שיציג בפני הועדה את נתוני ההתגייסות לשירות הלאומי אזרחי.

יעקב פרי | צילום: מרק ישראל סלם

על חברי הוועדה נמנים שר הביטחון, משה יעלון, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל והשר להגנת הסביבה, עמיר פרץ. "המשימה העומדת על הפרק היא לייצר מצב שבו ערך השירות בצבא ההגנה לישראל ובשירות האזרחי, וערך העבודה, הינם ערכים עליונים אשר יקבלו מערכת של איזונים מול ערכי לימוד התורה, כדי לייצר שוויון אמיתי בנשיאת הנטל", אמר פרי בשבוע שעבר עת שהוחלט על הקמת הועדה. "אני מאמין שנביא בשורה אמיתית לאזרחי לישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.