חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המחוזי: האוצר ייאלץ לחשוף את הטבות המס שקיבלו חברות הענק

משרד האוצר ורשות המסים יידרשו לחשוף בתוך שבוע את הטבות המס שקיבלו חברות הענק בישראל במהלך השנים 2012-2006 – כך קבע היום בית המשפט המחוזי בתל אביב.

בעתירה שהגיש העיתון גלובס הוא דרש לקבל מידע אודות החברות שקיבלו הטבות מס בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון במהלך השנים 2006-2012, כולל פירוט עשר החברות שקיבלו את הטבות המס הגדולות ביותר בכל שנה, וגם את גובה הסכומים שניתנו כהטבות מס מכוח החוק. הבקשה התייחסה, בין היתר, לחברות כיל, טבע, צ'ק פוינט, ישקר ואינטל, אשר לגביהן כבר פורסם בציבור דבר קבלת הטבות מס על פי החוק לעידוד השקעות הון.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

ברשות המסים ובמשרד האוצר התנגדו לבקשה, בטענה כי על הנתונים חל חיסיון מכוח פקודת מס הכנסה.


אחת החברות שנהנו מן ההטבות. טבע | צילום: רויטרס

השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן, קבעה כי פרטי המידע המבוקש לא נכללים בגדר סעיף החיסיון, בעיקר לאור חשיבות האינטרס הציבורי בגילוי המידע. ביחס לחברות ציבוריות קבעה כי משום שהן חייבות בחובות גילוי נרחבים גם כך, הרציונאל בבסיס החיסיון אינו חל. ביחס לרשימת החברות שקיבלו הטבות נקבע כי אין במידע זה להוות הכנסה של אדם או פרט על הכנסתו. ביחס לחברות פרטיות שמתבקש סכום ההטבה, קבעה אגמון-גונן כי ככל שיש חברות כאלה ברשימה הרי שגם אם שיעור ההטבה מהווה אינדיקציה כלשהי להכנסתם, עדיין יש להעדיף את אינטרס הציבור במידע.

אגמון-גונן הדגישה את חשיבות עיתוי מסירת המידע, וחשיבות תפקיד העיתונות בהעלאת נושאים לסדר היום הציבורי בעיתוי הרלבנטי, ולקראת הדיונים על תקציב המדינה בכנסת.

בחודש מאי, בעקבות לחץ ציבורי גדול, פרסם מינהל הכנסות המדינה במשרד האוצר נתונים חלקיים, מהם עלה כי ארבע החברות הגדולות במשק (ששמן לא פורט) נהנו ב-2010 מ-70% מסך הטבות המס שניתנו באותה שנה. על פי הנתונים, החברות הגדולות קיבלו הטבות בסך של 3.9 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן