Forbes Israel Logo

המיליארדר היהודי רון לאודר רוצה לבנות את המכונית הזולה באפריקה

המיליארדר היהודי-אמריקאי, רון לאודר, ביצע לאחרונה השקעה ראשונית בחברת הסטארט-אפ הקנייתית מוביוס מוטורס (Mobius Motors), שמבטיחה לבנות את המכונית הזולה ביותר באפריקה.

לפי דיווח של העיתון Business Daily שבקניה, לאודר, שעל פי ההערכות האחרונות שווה כ-3.8 מיליארד דולר, הציע לחברה סכום בלתי ידוע תמורת אגרות חוב שניתנות להמרה למניות. מוביוס תשתמש בכסף על מנת לבנות את 50 היחידות הראשונות וכדי להקים מערכת הפצה בתוך קניה.

את ההשקעה מבצע לאודר באמצעות חברת ההשקעותPan African Investment Co (PIC), שמתמקדת בהשקעות ביבשת החמה, בעיקר בחברות שמספקות פתרונות לבעיותיה הרבות של אפריקה. את PIC הקים לאודר בקיץ 2012 יחד עם דיק פרסונס, מנכ"ל TimeWarner לשעבר, ומי שמונה אך לאחרונה לשמש כממלא מקום מנכ"ל הקליפרס מלוס אנג'לס.

המכונית שעוצבה לצרכי יבשת אפריקה | צילום: Mobius Motors

המכונית, שמכונה כרגע 'מוביוס', כשם החברה, פותחה על ידי מהנדס המחשבים הקנייתי בן ה-29, ג'ואל ג'קסון, ועלותה מוערכת בכ-10,000 דולר בלבד. מוביוס, שתוכננה להתמודד גם עם תנאי השטח באפריקה, הצליחה לחתוך בעלויות הייצור שלה באמצעות ויתור על חלק מהנוחיות הכמעט-מובנות מאליהן במרבית המכוניות כיום, כמו הגה כוח ומיזוג אוויר. בתחילה תוכננה המכונית כך שעלותה תעמוד על 6,000 דולרים בלבד, אולם עליית מחירי הפלדה בעולם הביאו את החברה לתמחר את המכונית בכ-10,000 דולר, על מנת להישאר רווחיים.

בעוד השנה מתכננת החברה לייצר את 50 הרכבים הראשונים בלבד, בשנה הבאה, מבטיחים בחברה, היא תגדיל את היקף הייצור מעבר לכךואף תשקוד על פיתוח דגם ההמשך, המוביוס II.

דנה ריד, מנכ"לית PIC, אמרה לעיתון הקנייתי כי החברה משקיעה במוביוס על מנת "לעזור ליצור ערך לחברה בו בעת שמתווספים מקומות עבודה בקניה ומקודמת היזמות במדינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.