Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות בהובלת מניות הבנקים

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות שערים קלות, לאחר שאתמול ננעלו מדדי ת"א 25 ות"א 100 בעליות של כ-1% כאשר ת"א 25 התרחק עד לכדי רק 0.8% משיא כל הזמנים. בוול סטריט נפתח היום שבוע המסחר, ובשעה זו הוא מתנהל במגמה חיובית – בהמשך לעליות אשר נרשמו בסוף השבוע.

אך בניגוד לעליות בניו יורק, באחד העם ננעל, כאמור, המסחר במגמה שלילית קלה. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נחלשו ב-0.2% כל אחד, ומדד הבנקים הוביל את הירידות כשאיבד 1.1% מערכו. מדד התקשורת נסחר ללא שינוי, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.4% ומדד הנפט והגז הוסיף 0.3% לערכו.

מניית חברת  בבילון נחלשה היום ואיבדה 3.4% מערכה, לאחר שאתמול קפצה ביותר מ-10% על רקע דיווח כי נפגשה עם מיקרוסופט לשם גיבוש קווים מנחים לשיתוף פעולה. אך הסיפור המרכזי בבורסה היום היה, כאמור, מניות הבנקים: מניית בנק לאומי נחלשה ב-0.9% לאחר שהמשקיעים המשיכו לעסוק בהסכם הפשרה בין הבנק לארה"ב, במסגרתו יפריס הבנק מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה האמריקאית; בנק דיסקונט נחלש ב-0.8%; בנק הפועלים נחלש ב-1.4% ובנק מזרחי-טפחות איבד 1.1% מערכו.


צילום: אהוד כהנים

הדולר-שקל פתח את שבוע המסחר על סף שבירה קריטית מתחת לגבול התחתון של הטווח ב-3.454. גם נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו בשישי בארצות הברית לא סייעו לאושש את הדולר למול השקל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "ירידה מתחת לרמה זו עשויה להאיץ את הירידה ולסלול את הדרך לעבר השפל שנקבע במאי ב-3.432. מנגד, טיפוס מעל 3.47 עשוי להטות שוב את הכף כלפי מעלה".

גם האירו-שקל מצוי על סף שבירה קריטית, וזאת לאחר שהבנק של אירופה הדהים את
השווקים בשבוע שעבר והודיע כי הוא מוריד את גובה הריבית לרמה שלילית, לראשונה בתולדות האיחוד המוניטרי. האירו-שקל צנח בשבוע שעבר פעמיים מתחת לרמה הקריטית של 4.70, לשפל של 4.695 – הרמה הנמוכה מאז יוני 2011. "אירופה היא יעד הייצוא הראשי של ישראל, ואין ספק שהפיחות הצפוי של האירו למול שקל יפגע במגזר היצואנים.

"לאור סכנת השבירה של שערי החליפין של הדולר-שקל והאירו-שקל לרמות שפל חדשות
המסכנות את הייצוא הישראלי, הלחץ על בנק ישראל לעשות מעשה ולהתערב בשוק המט"ח יגבר. לאור העבודה כי בנק ישראל בחר שלא להוריד את הריבית, לא תהיה לו ברירה אלא לנקוט צעדים אגרסיביים כדי לבלום את התיסוף המסוכן של השקל", מסכמים בבית ההשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.