Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות; שופרסל נחלשה ב-4.5%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל במגמה שלילית על רקע ירידות השערים הקלות היום בוול סטריט. מדד ת"א 25 יורד ב-0.4%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.3% ומדד הבנקים, שאתמול נפל ב-1.1%, המשיך במגמה השלילית גם היום וירד ב-0.7%. מדד הנפט והגז נחלש ב-0.5%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.1%, מדד התקשורת הוסיף גם הוא 0.1% לערכו ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.8%.

צילום: אהוד כהנים

מניית חברת שופרסל עמדה היום במוקד תשומת הלב, לאחר שאתמול הודיעה החברה על יישום תוכנית התייעלות רחבה על רקע ירידות במכירות החברה. המנייה נפלה היום ב-4.5%. מנגד,  

"הדולר-שקל נסחר כמעט ללא שינוי עם פתיחת שבוע המסחר, מעט מעל 3.45, וזאת על רקע התנודתיות הנמוכה בשוק המט"ח העולמי בשל נפחי מסחר דלילים" אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הדולר נמצא בשבועות האחרונים במגמת עלייה בעולם, כאשר מדד הדולר רושם שבוע שישי ברציפות של עלייה. אולם כשבוחנים את המטבע האמריקני למול המטבעות השונים עולה תמונה מעורבת. הדולר מתחזק מצד אחד מול מטבעות בעלי תשואה נמוכה יותר כגון האירו והין, אבל נחלש למול מטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר כגון הדולר האוסטרלי והשטרלינג".

ומה ביחס לשקל? "למול השקל הדולר מאבד גובה בשבועיים האחרונים, וזאת לאחר שבנק ישראל החליט שלא להוריד את הריבית", המשיכו. "התגובה הזו של השוק תהווה שיקול עבור בנק ישראל בקביעת המדיניות המוניטרית בחודשים הבאים. המסחר השבוע יוכתב בעיקר מהמגמה של הדולר בעולם. ירידה מתחת ל-3.45 תסכן את הצמד ועשויה להאיץ את הירידה לעבר השפל של מאי ב-3.434. מנגד, עלייה מעל 3.47 עשויה לשנות את הכיוון של הצמד מעלה וליצור מומנטום חיובי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.