Forbes Israel Logo

הנדלר מונתה למנכ"לית בזק – ואלוביץ' הפסיד 81 מיליון שקל ביום

לראשונה בישראל: אתר פורבס ישראל השיק השבוע את דירוג הטייקונים היומי, הבוחן בזמן אמת כמה הרוויחו או הפסידו ראשי המשק הישראלי. בהתבסס על נתוני זמן אמת של הבורסה המקומית, תוך חישוב של אחזקותיהם בחברות הציבוריות, בודקת המערכת של פורבס מדי יום כמה מה קרה להונם של אנשי העסקים המובילים.

המדד החדש בודק את רווחיהם של 29 טייקונים מובילים במשק הישראלי, בעלי אחזקות משמעותיות בחברות ציבוריות, אשר שווי הונם המינימלי גדול מ-100 מיליון שקל. בין הטייקונים הנכללים ברשימה – עידן עופר, יצחק תשובה, נוחי דנקנר, צדיק בינו, עפרה שטראוס, מוזי ורטהיים, רמי לוי ועוד.

עידן עופר | צילום: סיון פרג'

אז מה עשה הכסף שלהם? ביום המסחר האחרון של השבוע הפסיד שאול אלוביץ' 81 מיליון שקל בשל הירידה במניות בזק. עפרה שטראוס גם היא רשמה הפסדים על הנייר, של 57 מיליון שקל. בין המרוויחים הגדולים של יום המסחר נמצא יצחק תשובה, אשר הרוויח ביום חמישי 110 מיליון שקל.

בסיכום שבועי, ספג עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, שדורג השבוע בדירוג פורבס כישראלי העשיר ביותר עם הון מוערך כ-24 מיליארד שקלים, מכה קלה להונו האישי כשרשם הפסד שבועי של 290.54 מיליון שקלים. גם יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק נדל"ן רשם הפסד שבועי – 42.7 מיליון שקל מהונו האישי נמחקו השבוע בבורסה. גם שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, ונוחי דנקנר מאי.די.בי רשמו הפסדים השבוע, אם כי נמוכים בהרבה: 2.7 מיליון ו-1.8 מיליון שקלים בהתאמה. ומי בצד המרוויחים? אליעזר פישמן, בעל השליטה בכלכלית ירושלים, רשם השבוע רווח של 53.3 מיליון שקלים וצדיק בינו, המחזיק בפז נפט הרוויח בזכות עליית המניה 22.9 מיליון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.