חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הנפילה בעולם משכה את הבורסה למטה: ת"א 25 צנח ב-1.4%

הבורסה בתל אביב ננעלה היום בירידות שערים, בצל הנעילה השלילית אמש בוול סטריט והמפולת הדרמטית בשווקים באסיה ובאירופה. 

מדד ת"א 25 ירד ב-1.4%, אולם בשבוע האחרון נותר יציב. תל אביב 100 ירד ב-1.6%, אך בחישוב שבועי הוסיף 0.2% לערכו. מניות הנדל"ן נפלו היום ב-1.9%, מדד הבנקים ירד ב-1.6%, מניות הנפט והגז נחלשות ב-1.2% ומדד התקשורת איבד 0.5% מערכו.

באסיה, נפלה הבוקר בורסת טוקיו ב-7.3%, ובורסת הונג קונג איבדה 2.5%. "הבורסה בתל אביב לא עשתה את אותן תוצאות טובות כמו של ארצות הברית או של יפן" אומר רוני גיטלין, מנהל המסחר בספוט בלאומי שוקי הון. "אחד העם לא השתתף בראלי בעולם ולכן הבורסה המקומית תפגע פחות". גם יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מחזיק באותה דעה ואומר כי "המפולת באסיה לא תפגע בעוצמה באחד העם".

"ההאטה במדיניות המוניטרית שנוקט הבנק הפדרלי תחליש את הכלכלה האמריקנית – מוקדם מדי להפסיק את תוכנית הרכישות", כך אמר אתמול בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, בעדותו החצי השנתית בפני הקונגרס.

"האטה מתונה במדיניות המוניטארית של הבנק הפדרלי, עשויה להוביל להעלאת הריבית במשק וכן מהווה סיכון להאטה או אפילו להפסקת ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית", הסביר ברננקי. "נמשיך את התוכנית לפני המדיניות שלנו, נעקוב אחרי שוק התעסוקה, אחר האינפלציה ואינדיקטורים כלכליים במשק".

מנכ"ל מלאנוקס, איל ולדמן | צילום: משה שי

מניות הנפט והגז במוקד מרכזות עניין לאחר ששר האנרגיה, סילבן שלום, החליט היום לפרסם את כל הפרוטוקולים של ועדת צמח לבחינת מדיניות הגז הטבעי בישראל. הפרוטוקולים המלאים צפויים להתפרסם בימים הקרובים.

נתוני המכירות ברשתות המזון ממשיכים לרדת: לאחר ירידה של 2.9% בחודשים נובמבר-ינואר, המשיך וירד בשלושת החודשים האחרונים (פברואר-אפריל) פדיון רשתות המזון ב-3.8%. ברשתות השיווק ירד הפדיון ב-0.9% – כך על פי נתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

ועדת הכספים החליטה להאריך את הדיונים על חוק הריכוזיות וההצבעה בנושא תעשה ככל הנראה ביום שני הקרוב. כמו כן מתכננת הועדה לערוך דיון נוסף ביום ראשון שלפני ההצבעה.

ההצבעה היתה אמורה תחילה להתקיים ביום שני האחרון אך נדחתה לאתמול בשל חוסר הסכמות על רקע הצעתו של ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל, לפיה כלל התאגידים יצומצמו לשתי שכבות, אולם קבוצות עסקיות להן חברות נכדות המגייסות אג"ח יוכלו להמשיך ולהחזיק 3 שכבות.

בגזרת המניות, מלאנוקס ירדה ב-5.2% לאחר שאיל ולדמן, נשיא ומנכ"ל החברה, אמר כי מלאנוקס שוקלת אם להישאר רשומה בבורסה בתל אביב: "אנחנו חושבים שזה חשוב לבורסה ולכלכלה הישראלית שחברות כמונו ייסחרו כאן, אבל אם זה יקשה עלינו – נשקול אם להישאר בה", אמר ולדמן בראיון לאתר פורבס.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן