Forbes Israel Logo

הפניקס נכנעה למשרד האוצר: שכר המנכ"ל יקוצץ בשני מיליון שקל

מה שנראה תחילה כהתעלמות מהנחיות משרד האוצר הסתיים בהתקפלות של חברת הביטוח הפניקס. למעריב השבוע נודע כי דירקטוריון הפניקס בראשות היו"ר משה ברקת, ימליץ לשנות את תגמול המנכ"ל אייל לפידות ולקצץ את שכר ב-2014 בקצת יותר משני מיליון שקל.

לא צריך לרחם על לפידות, משום ששכרו לאחר הקיצוץ יהיה כשמונה מיליון שקל לשנה. עוד נמסר, כי מדיניות התגמול לשנת 2015 ואילך תופעל בדיוק על פי הנחיות האוצר. בפגישה שהתקיימה שלשום בין חברי דירקטוריון הפניקס למפקחת על הביטוח דורית סלינגר הבהיר הדירקטוריון כי אישור התשלום נעשה על בסיס של "אי הבנה" הנוגע להנחיות האוצר.

אי ההבנה הראשונה נוגע למועד תחולת ההנחיות: בהפניקס סברו כי אם תנאי השכר יאושרו עד ה-1 ליולי עדיין יהיה ניתן לאשר את התגמול על בסיס ההוראות הקודמות. לפיכך, הוחלט להעלות את שכרו הקבוע של המנכ"ל אייל לפידות במיליון שקל לשנה. אלא שהתגמול המשתנה לא עלה ב-100% (כפי שהתכוון האוצר) אלא מעבר לכך.

אי ההבנה השנייה נוגעת לבסיס השכר. בהפניקס סברו שכל עוד לא נאמר אחרת, ניתן להעלות את בסיס השכר הקבוע, ובהתאם לכך את המשתנה. אלא שהמפקחת על הביטוח קבעה כי לגבי מנהלים מכהנים, בסיס התגמול הקבוע לא ישתנה ויישאר כפי שהיה בשנים קודמות.

יו"ר דירקטוריון הפניקס הבהיר כי החברה לא התכוונה לפעול בניגוד להוראות האוצר, וכי לפי מיטב חוות הדעת המשפטיות שהיו בידיה ניתן היה לאשר את שכר המנכ"ל במתוכנת שאושרה. בעקבות הפגישה הוסכם בדירקטוריון לפעול לתיקון הסכם ההעסקה. בעקבות כך תכונס ועדת השכר בדירקטוריון, ולאחר מכן יתכנס הדירקטוריון כדי לתקן את הסכם ההעסקה של המנכ"ל.


סלינגר, בפניקס הבהירו כי מדובר באי הבנה. צילום: לע"מ

עדיין לא יברור כיצד יגיב לפידות לקיצוץ בשכרו. זאת, בין היתר, על רקע המתיחות השוררת בינו לבין הדירקטוריון בגלל הקיצוץ הקודם בתנאי העסקתו. האוצר, מצידו, יבהיר מחדש את עמדתו בנושא תגמול המנהלים ונראה שכבר היום יישלח לחברות הביטוח חוזר תיאור פרטני יותר של מתכונת האישור ולוח זמנים מפורט יותר של הוצאתה אל הפועל.

קבוצת הפניקס נשלטת על ידי חברת דלק, שבבעלות יצחק תשובה. גורם בהפניקס מסר למעריב: "סוגיית השכר נופחה מעבר לממדים הנכונים. מדובר באי הבנה. אנחנו שומרי חוק ונפעל בדיוק על פי הנחיות האוצר".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.