Forbes Israel Logo

הפשרה של טבע: מיילאן תשווק את הפרוביג'יל החל מ-10 באוגוסט

נחתם הסכם פשרה היום (א') בין טבע ליצרנית התרופות הצרפתית מיילאן, על רקע תביעתה של מיילאן את מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) בטענה שנתן לטבע בלעדיות ל-180 יום לשיווק הגרסה הגנרית של תרופת פרוויג'יל בארה"ב.

במסגרת הסכם הפשרה, הוסכם כי מיילאן תוכל להשיק את הגרסה הגנרית לתרופה (מודאפיני) ב-10 לאוגוסט, עוד טרם סיום תקופת הבלעדיות שבמסגרתה תשווק טבע את התרופה.

התוכנית המקורית של יצרנית התרופות הצרפתית היה להשיק את את התרופה עוד בתחילת אפריל, אך בפועל דחתה מיילאן את מועד ההשקה בארבעה חודשים.

טבע רכשה את חברת ספלון, בעלת הזיכיון לתרופת המודאפיניל אותה שיווקה תחת השם פרוביג'יל, באוקטובר אשתקד; כחלק מתהליך רכישת החברה, רכשה טבע את הזכויות על התרופה. הפרוויג'יל היא תרופה במרשם המשפרת את עירנותם של מבוגרים הסובלים מהפרעות שינה או נרקולפסיה (נטייה קיצונית להירדם בזמן פעולה מונוטונית). היקף המכירות של התרופה בשוק האמריקאי עמדו על 1.1 מיליארד דולר בשנה החולפת.

ככלל, החלטת ה-FDA חוסמת חברות אחרות מלשווק את הגרסה הגנרית לתרופה. מיילאן מצידה טענה כי ההיתר שמקבלת טבע לשיווק התרופה מה -FDA אינו קביל, שכן טבע, לטענתה, לא החזיקה באישורים תקפים לשיווק התרופה טרם רכישת ספלון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.