Forbes Israel Logo

התנועה לאיכות השלטון: לחקור את עזיבת הדירקטורים באי.די.בי

התנועה לאיכות השלטון קוראת לרשות ני"ע לחקור את עזיבתם של שלושת הדירקטורים באי.די.בי פתוח, עליהם הודיעה החברה בסוף השבוע שעבר. בתנועה טוענים כי "התפטרותם בעת ובעונה אחת לא נומקה או הוסברה לציבור בדיווחי החברה, וכי היעדר הסבר להתפטרותו של דירקטור בלתי תלוי מפר את הוראות הדין".

בתנועה פנו לרשות ניירות ערך בבקשה לחקור מה טיבה של ההתפטרות המתוזמנת של שלושה דירקטורים במקביל, מה עומד מאחוריה והאם מדובר בנושאים שיש מאחוריהם השפעה ממשית על ציבור המשקיעים והחוסכים כאחד, שכספם נמצא בידי מנהלי הקבוצה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נזכיר כי ביום חמישי האחרון הודיעה אי.די.בי לבורסה על עזיבתם של שלושה דירקטורים: זהבה דנקנר, אמו של בעל השליטה נוחי דנקנר, אליהו כהן ואלוף (מיל') עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן, אשר שימש כדירקטור בלתי תלוי בחברה.

דנקנר | צילום: סיון פרג'

בפנייה מדגישה התנועה כי התפטרותו של מלכא לא לוותה בנימוק או הסבר לציבור, בניגוד לחובה הקבועה בתקנות ניירות ערך. לעמדת התנועה, אין לקבל גישה לפיה "אין בהתפטרות עניין לציבור" הסבר מספק, שכן מדובר בהוראת חוק הקובעת כי על דירקטור לפרט את הנימוקים להתפטרותו, בין אם יש בהם עניין לציבור ובין אם לאו.

לדברי עו"ד נילי אבן-חן, מנהלת המחלקה הכלכלית בתנועה, "עיתוי ההתפטרות של שלושה דירקטורים מחברות האחזקה במעלה הפירמידה, ובמיוחד עובדת התפטרותו של הדירקטור החיצוני – כאשר לאי.די.בי אחזקות הערת "עסק חי" – מעלה שאלות קשות ועלול להצטייר כנטישת הספינה הטובעת. דירקטור חיצוני שמתפטר בעת כזאת הוא כמו מנהל כספים המתפטר רגע לפני הגשת דוחות כספיים. יש כאן נורות אזהרה למרחק של קילומטרים המחייבות את רשות ניירות ערך בבדיקה מקיפה".

דובר אי.די.בי מסר בתגובה: "מדובר בטענות כוזבות ומשוללות כל יסוד. אף אחד מהדירקטורים לא התפטר וחברת אי.די.בי פתוח דיווחה כחוק על כל השינויים בהרכב הדירקטוריון. להלן העובדות: חוק החברות ותקנון חברת אי.די.בי פתוח קובעים כי תקופת כהונתם של דירקטורים, המתמנים מדי שנה באסיפה שנתית, הינה עד לתום האסיפה השנתית הבאה (למעט דח"צים שמתמנים לשלוש שנים). ב-8 בינואר 2013 התכנסה האסיפה השנתית של אי.די.בי פתוח וכפועל יוצא מכך שלושה דירקטורים סיימו את כהונתם, דירקטור אחד חדש מונה – והכל דווח על ידי החברה כדין".

"מר עמוס מלכא, שכיהן כדירקטור באי.די.בי פתוח בשמונה וחצי השנים האחרונות, כיהן כדירקטור בלתי תלוי מאז הפיכתה של אי.די.בי פתוח לחברה פרטית (ולא כדח"צ). מר מלכא לא ימשיך לכהן בדירקטוריון הנכנס, לאחר שממילא חוק החברות מגביל את משך כהונתו כדירקטור בלתי תלוי לתשע שנים רצופות בלבד. מר אלי כהן לא ימשיך לכהן כדירקטור באי.די.בי פתוח וימשיך לכהן כדירקטור באי.די.בי אחזקות, החברה האם של אי.די.בי פתוח. הגברת זהבה דנקנר לא תמשיך לכהן כדירקטורית, וזאת מסיבות אישיות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.