Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה ביציבות, מניית פייסבוק זינקה

הבורסה בוול סטריט ננעלה היום ביציבות, לאחר עליות השערים אתמול ושבירת השיאים בסוף השבוע. פיטר גנרני, האסטרטג הראשי של סקסו בנק העריך היום כי "מחירי המניות בעולם עדיין אטרקטיביים, למרות עלייה של 180% במחיריהן מאז השפל של תחילת 2009. צפויה עלייה של 7%-10% במחירי המניות בעולם ב-12 החודשים הקרובים".

צילום: רויטרס

"המניות בעולם נסחרות היום לפי מכפיל רווח של 18.6, לעומת מכפיל רווח ממוצע של 21.3, ועדיין נושאות תשואת דיבידנד של 2.5%, לעומת 2.2% בממוצע מאז 1996. מדדים אחרים להערכת שווי חברות נמצאים אף הם מתחת לממוצע ההיסטורי שלהם. אם לוקחים בחשבון תשואת דיבידנד של 2.5%, אינפלציה עולמית מוערכת של כ-2.5% בשנה, עלייה ריאלית מוערכת של 2.7% בתמ"ג העולמי ומדדים נוספים – עלייה של %9%-10 אחוזים במחירי המניות בעולם, ברמה שנתית, היא הגיונית."

"בהתחשב באלטרנטיבות הקיימות באפיקי האג"ח, רוב הסוחרים והמשקיעים ימצאו בשוק המניות יחס תשואה-סיכון טוב יותר. לאור כל זאת, אנו ממשיכים להיות חיוביים ביחס לשוק המניות העולמי, וצופים עלייה של 7-10% במחירי המניות בעולם ב-12 החודשים הקרובים".

עם סיום המסחר, כאמור, ננעלה הבורסה ביציבות כששלושת המדדים המובילים ננעלו סביב רמות הפתיחה. מניית חברת פייסבוק זינקה היום והוסיפה 4.6% לערכה, מניית טוויטר זינקה גם היא – והתחזקה ב-2.6%. מוקדם יותר היום ננעל המסחר בבורסות אירופה בעליות קלות, אותן הוביל מדדהדאקס הגרמני אשר טיפס ב-0.2%. בבורסות אסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת.

 

עם סיוה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.