Forbes Israel Logo

חולמים להצליח באמריקה? אלו התעשיות המשגשגות ביותר

אחת השאלות החשובות ביותר שצריך לשאול לפני שמקימים עסק חדש היא: האם ניתן באמת להרוויח ממנו כסף?". על מנת לענות על שאלה זו יש להסתכל קודם כל על שורת הרווח הנקי בדוחות הכספיים של העסק. חברת המחקר סייג'וורק הבוחנת את ביצועיהן של החברות הפרטיות במשק האמריקאי בדקה מהן התעשיות בהן הרווחיות היא הגבוהה ביותר. 

חברת סייג'וורק אוספת מידע פיננסי על חברות פרטיות שאינן מדווחות לבורסה. את המידע על החברות משיגה החברה מבנקים, חברות לראיית חשבון ועוד. נתוני הרווח שהציגה החברה אינם כוללים מסים אך כן כוללים את עלויות השכר של בכירי החברות. 

בסייג'וורק מציינים כי רוב החברות מתוך 27 מיליון העסקים הפועלים בארה"ב הם בבעלות פרטית, כאשר 22 מיליון מהם נחשבים ל'עסק של איש אחד'. עסקים אלה מכונים על ידי הממשל כ"חברה ללא עובדים". 

נפט אמריקני | צילום: רויטרס

על פי הדוח של סייג'וורק, התעשייה הרווחית ביותר בארה"ב היא ענף הנפט והגז. שיעור הרווח הנקי הממוצע בענף זה ב-12 החודשים האחרונים הייתה 24.1% מן ההכנסות. על פי אנליסט סייג'וורק מייקל לובנסקי, הרווחים הגדולים ביותר בענף זה מגיעים בעיקר מהפקת אנרגיה ממקורות לא קונבציונליים כגון פצלי שמן ופצלי גז.

במקום השני נמצא ענף ראיית החשבון עם רווח נקי של 21.2% ואחריו ענף השירותים המשפטיים שהניב רווח נקי ממוצע של 19.6%. לדברי לובנסקי, שני הענפים הללו מניבים רווחים גבוהים משום שגם בעתות מיתון הביקוש לשירותים בסקטורים הללו לא יורד. 

על פי הדוח, הענפים שהכי פחות משתלם לפתוח בהם עסק הם השכרת נדל"ן ורפואת שיניים. הרווח הנקי הממוצע בשני ענפים אלה עמד בשנה האחרונה על 16.5%. בתחום השכרת הנדל"ן, שילוב של מחסור בשטחים ועלייה בתעריפי השכירות הביאה לירידה בביקוש בדירות להשכרה והפכה את הענף לפחות אטרקטיבי מבעבר. לטענת לובנסקי "למרות שבאזורים מסויימים בארה"ב גדל הביקוש לנדל"ן למגורים, לא מדובר במגמה המאפיינת את השוק כולו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.