Forbes Israel Logo

חוששים מהמצב הבטחוני: המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

לראשונה מאז החלה ההסלמה הביטחונית, נראה כי גם המשקיעים חוששים מהדרדרות נוספת של המצב הביטחוני באזור – והבורסה ננעלה בירידות שערים משמעותיות. מדד ת"א 25 איבד 0.9% מערכו, ומדד ת"א 100 נחלש ב-1.2%. מדד הבנקים נחלש ב-1.2% גם הוא, מדד נפט והגז צנח ב-2.2%, מדד התקשורת איבד 2.7% ומדד הנדל"ן נחלש ב-1.8%.

היום פרסם בנק ישראל את הפרוטוקול להחלטת הריבית האחרונה, לפיו שישה מחברי הוועדה הצביעו בעד השארת הריבית ברמתה הנוכחית- 0.75%. רק אחד מחברי הוועדה הצביע בעד הפחתת הריבית ל-0.25%. 

מניית קבוצת דלק נחלשה היום ב-1.9%, לאחר שהחברה הודיעה על מכירת 47% מחברת הביטוח "הפניקס". מניית אי.די.בי פיתוח צנחה ואיבדה 6.7% מערכה, לאחר שחברת הדירוג מעלות הורידה את דירוג האשראי של החברה ל-BB. 

צילום: אהוד כהנים

"הלחץ על הדולר-שקל לא מרפה, ובשבוע שעבר הצמד קבע שפל חדש כאשר ניקב מתחת לרמה הפסיכולוגית העגולה של 3.40. ההתערבויות שביצע בנק ישראל בשבועיים האחרונים, כמצופה, יצרו תגובת שוק קצרת טווח בלבד. בסופו של דבר, המגמה העולמית האנטי-דולרית הכריעה את הצמד פעם נוספת. התערבויות נקודתיות לא יוכלו להועיל בתנאי השוק הנוכחיים ורק מדיניות רציפה ועקבית כנגד הספקולנטים עשויה לחולל שינוי" , אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"בעולם, הדולר ממשיך להיחלש וזאת למרות נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו בשבוע שעבר והצביעו על תוספת של כמעט 300 אלף מקומות עבודה בחודש יוני. נראה שלמרות השיפור המרשים בשוק התעסוקה, המשקיעים לא באמת מאמינים כי הבנק הפדרלי ישנה בקרוב את גישתו המרחיבה ויותיר את הריבית ברמת אפס לפחות עד המחצית השנייה של 2015" מוסיפים ב-FXCM, "גם התשואות בשוק האג"ח הממשלתי ממשיכות לשקף את ההערכה הזו של המשקיעים,וכל עוד הסנטימנט בשוק הוא כזה, המגמה תישאר נגד הדולר, גם בעולם וגם בשוק המקומי".

בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה שלילית, לאחר השיא החדש אשר קבע מדד הדאו ג'ונס ביום ה' האחרון (בטרם יצא המסחר לפגרה עקב חגיגות יום העצמאות האמריקאי). בבורסות אירופה מתנהל המסחר בירידות שערים גם כן.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.