Forbes Israel Logo

חילופי דורות באורקל: היהודי העשיר בעולם מפנה את מקומו לישראלית לשעבר

מנכ"ל ומייסד אורל, לארי אליסון, הודיע אתמול על פרישה מתפקידו. אליסון בן ה-70 הקים את ענקית התוכנה ב-1977 ונחשב לבן דורם של ביל גייטס וסטיב גו'בס אשר יצרו יחד את מהפכת המחשוב הביתי. אליסון, שישמש כעת כיו"ר יתמקד בעבודה הטכנולוגית וישאיר את הניהול לשני יורשיו: מארק הרד, נשיא משותף של החברה, והישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת וסמנכ"לית הכספים.

מעבר לחילופי הדורות ההיסטוריים, מסתתרים מאחורי העברת השרביט הזו כמה מספרים מדהימים והרבה מאוד כסף. לארי אליסון הוא היהודי העשיר ביותר בעולם עם הון של לא פחות מ-51.3 מיליארד דולר. הוא גם האדם השלישי העשיר ביותר בארה"ב וה-5 העשיר בעולם.


לארי אליסון. עוד מנכ"ל אגדי שפורש (עם הרבה מאוד כסף) | צילום: רויטרס

אך גם צפרא כץ מחזיקה בשיא מדהים משלה: כץ היא שיאנית השכר בארה"ב ומרוויחה סכום של 44.3 מיליון דולר בשנה (או 5,055 דולר לשעה) – כמעט כפול ממנכ"לית יאהו, לריסה מאייר ויותר מכל מנהל גבר או אישה באמריקה, כך שכעת עם קידומה לכיסא המנהלת הכללית, השמיים הם הגבול מבחינתה.

כץ בת ה-52, נולדה בחולון ועברה עם משפחתה בגיל 6 לארה"ב, לאחר מלחמת ששת הימים. היא מלאה מספר תפקידים בבנקי השקעות בעולם, ואל אורקל הגיעה ב-1999. היא שמשה כסמנכ"לית הכספים של החברה מ-2005, ולאחר הפסקה קצרה, מונתה לתפקיד בשנית ב-2011. כץ המתגוררת בקליפורניה, נשואה לישראלי לשעבר, גל תירוש, אם לשניים ובעלת תואר דוקטור למשפטים מאוניברסיטת פנסילבניה.


כץ. מחולון לכסא מנכ"לית אורקל | צילום: Oracle Photos Screenshots

כץ גם דורגה במקום ה-24 ברשימת הנשים החזקות בעולם של פורבס לשנת 2014. עם השדרוג במעמדה, כנראה שנפגוש אותה בשנה הבאה במיקום גבוה אף יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.