חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

חילוקי דעות בין אי.די.בי לנציגות האג"ח: האם מחזיקי החוב בעד ההסדר הכפוי?

הקרב על דעת הקהל: על הנייר, מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות הצביעו בעד ההסכם עם נציגות האג"ח של אי.די.בי פתוח ברוב של מעל 70% שמשמעותו היא לקיחת השליטה מידיו של נוחי דנקנר. אך בנטרול קולות הנגועים בניגוד עניינים עולה כי אחוז התמיכה בהסדר הכפוי נמוך יותר.

ההצבעה אינה הצבעה פורמלית ואינה מחייבת אל נועדה לתת לנציגות אינדיקציה לדעתם של מחזיקי האג"ח. הנאמן לסדרת האג"ח הגדולה ביותר של אידיבי אחזקות, סדרה ד', הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב היום (השופט אורנשטיין) כי "לפי בדיקת הנאמן לסדרה ד', אילו היו מופעלים מבחני נטרול דומים לאלה שהופעלו במקרים אחרים דומים במהותם, התמיכה בהצעה הייתה בשיעור של כ-23.4%, אך כאמור מאחר ואין מדובר בהצבעה מחייבת לא הופעלו מבחני נטרול".

בתוך 5 סדרות האג"ח שבהן נערכו ההצבעה, התמיכה האינדוקטיבית בהליכה להסדר חוב עם נציגות פתוח ולקיחת השליטה עמדה על למעלה מ-70%. על פי חוק, דרוש רוב של 75% מכלל הנושים (מחזיקי האג"ח והבנקים) בכדי לאשר צעד כזה.

כאשר צוללים עמוק לתוך התוצאות עולה כי בעוד סדרות א' ו-ב' אחוז ההצבעה היה יחסית גבוה (66% ו-58% בהתאמה) בסדרה ג' ד' ו-ה' היה נמוך בסדרת ד', הסדרה הגדולה ביותר של מחזיקי האג"ח באחזקות עמד אחוז הצבעה על 23% (כאשר מתוכם 70% תמכו בהסדר עם נושי פתוח).

מחכים ליום חמישי, דנקנר | צילום: מור אלוני

בעוד בנציגות האג"ח טוענים כי מדובר בהצעה אינדיקטיבית בחברה טוענים אחרת: "זו הצבעה שכונסה בבהילות ללא מתן מידע למחזיקים לא עמדה בפני מחזיקי האג"ח האלטרנטיבה שהוצעה ע"י החברה", טוען אמיר בר טוב, עו"ד אי די בי פיתוח.

"ההודעה שמסרו היום נאמני האג"ח לבית המשפט המחוזי חושפת לאור השמש את האמת לגבי הסכם הנציגויות שנחתם במחשכים: רק כ-23% ממחזיקי אגרות החוב של אידיבי אחזקות, שהצבעתם חוקית, תמכו בהסכם הנציגויות. כ-76% התנגדו לו. זו התוצאה כאשר מכנסים אסיפה בחטא, מנהלים הצבעה בחטא ומפרסמים שכביכול 70% מהמחזיקים הצביעו בעד", נמסר מהחברה.

בתוך כך המצב העדין שבו מצויה באחרונה אי.די.בי, מגיע לשיאו ועשוי לגיע לשעת ההכרעה. בעוד יומיים כאשר השופט איתן אורנשטיין יצטרך להכריע בין שתי הצעות שיונחו לפניו לצורך טיפול במשבר הפיננסי של אי.די.בי. אורנשטיין יתחייס כמו כן להתפתחויות הרבות מסוף השבוע האחרון ולהערת "עסק חי" שהוצמדה לדו"חות הכספיים של אי.די.בי פיתוח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן