חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יום אדום באחד העם: ת"א 25 ירד ב-1.1%, מדד הבנקים נפל ב-2.3%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל במגמה שלילית וזאת בהמשך לירידות השערים במסחר אתמול, ובציפיה להכרזת הריבית של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הערב. המצוק הפיסקלי בארה"ב ממשיך להעיב על השווקים בעולם, כשנותרו 9 ימים לפקיעת הדד ליין של אישור התקציב לשנת 2013.

המדדים המובילים בתל אביב רשמו ירידות שערים: ת"א 25 איבד 1.1% מערכו ואילו ת"א 100 ירד ב-1% מערכם, מדד הבנקים צנח ב-2.3% ומניות הנדל"ן נפלו ב-1.7%.

צילום: אהוד כהנים

בנק ישראל יפרסם היום את הריבית במשק לחודש ינואר. בחודש דצמבר הותיר הנגיד את הריבית ברמה של 2%. הותרת הריבית על כנה תאמה את ציפיות מרבית האנליסטים, אשר חזו כי בנק ישראל לא ימהר להוריד ריבית חודש לאחר שהורידה מ-2.25% ל-2%.

חברת הדירוג מעלות הודיעה הבוקר כי היא מורידה את הדירוג לאג"ח סדרה ד של אי.די.בי אחזקות לחדלות פרעון, זאת בשל אי ביצוע התשלום למחזיקי האג"ח בסך 65 מיליון שקל. דחיית התשלום נעשתה במסגרת הסכם שחתמה החברה עם מחזיקי האג"ח. לטענת מעלות הסכנה לכשל פרעון כללי באי.די.בי אחזקות מוגדרת כרציפה ומתמשכת. אי.די.בי השילה בעקבות כך 1.4% מערכה.

חברות חיפושי הנפט והגז קיבלו היום חיזוק מבג"צ, לאחר שבית המשפט החליט לדחות את טענות ארגון אדם טבע ודין על כך שתקנות הנפט הנוכחיות עלולות לסכן את בריאות הציבור. הארגון התייחס בעיקר לחיפושי נפט במיקומים רגישים, כמו הפרויקט של חברת גבעות בחבל עדולם ודרש שלא לפעול רק על בסיס חוק תכנון ובנייה הקיים, אלא לבחון כל מקרה לגופו. אולם שופטי בג"צ קבעו כי אין סיבה להתערב בהתנהלות משרד האנרגיה בעניין והותירו את התקנות על כנן. 

לטענת ברקליס, האירוע הכלכלי החשוב של שנת 2013 יהיה תחילת הזרמת הגז הטבעי מהבארות ברישיונות לוייתן, תמר, גל ואלון, אשר יניבו תוצאות חיוביות לא רק עבור חברות החיפוש והפקת הגז, כי אם גם לספקיות האנרגיה, המפיצים, וכן לתעשיית הגז הישראלית כולה.

המסחר בוול סטריט צפוי להסתיים היום בשעה 20:00 (שעון ישראל) לרגל חג המולד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן