חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יחימוביץ': דנקנר לא יאבד את נכסיו ואת עושרו – החוסכים ישלמו את מחיר ההשתלטות על אי.די.בי

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' מגיבה על ניסיון השתלטות מחזיקי האג"ח על אי.די.בי. לדבריה, המהלך שיזמו נציגויות האג"ח בסוף השבוע נעשה מאוחר מאוד. "הם היו צריכים לעשות זאת כבר לפני שנים אבל במשך הרבה זמן הם הלכו עם נוחי דנקנר ועם המשכורות המפוקפקות שלהם". 

בראיון לערוץ 2 אמרה יחימוביץ' כי למרות שדנקנר עלול לאבד את השליטה באי.די בי, לא הוא יהיה זה שישלם את המחיר. "הרכוש הרב שלו והעושר המופלג שלו יישארו בידיו, מי שישלם את המחיר על ההשתלטות יהיו החוסכים".

שלי יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

היום שלחה חברת אי.די.בי בקשה לבית המשפט לסלק באופן רשמי את ניסיון ההשתלטות של נציגויות האג"ח על החברה. בחברה טוענים כי הנציגות של אחזקות דרשה, לאורך כל המגעים עם החברה, מגעים שנמשכו מספר חודשים, כי לא תבוצע שום תספורת במונחים נומינליים: "כשל בוטה נוסף הינו כי מזכר ההבנות מניח לפתע – ממש בין לילה – כי ניתן לגבש הסדר חוב לחברה הכולל "תספורת" של כמיליארד וחצי שקל, יוזכר כי עמדתם העקבית של נציגות החברה והנאמנים – בכל פורום, בכל ישיבת משא ומתן ובכל ראיון לתקשורת – היתה כי תנאי בלעדיו אין לכל הסדר, הינו שימור נומינאלי של החוב למחזיקי אגרות החוב במלואו". ללא תנאי זה טוענים בחברה כי הדרך הייתה פתוחה להצעות נוספות מצדה.

כזכור, הגיעו בליל חמישי נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונציגות האג"ח של החברה הבת, אי.די.בי פתוח, המייצגים מחזיקי אג"ח בהיקף כולל של 6 מיליארד שקל, להסכמות על מתווה להסדר חוב כולל בקבוצת אי.די.בי. על פי ההסדר, 100% מהון המניות של אידיבי פתוח יועברו לכלל נושי שתי החברות וכן תיערך הקצאה מחדש של החוב הפיננסי של אידיבי פתוח, תוך התאמתו לכושר הפרעון העתידי שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן