Forbes Israel Logo
הנסיך הארי ומייגן מרקל. צילום: shutterstock
הנסיך הארי ומייגן מרקל. צילום: shutterstock

כמה שווים הנסיך הארי ומייגן מרקל? באופן מפתיע, לא כל כך הרבה

כעת, לאחר שעזבו את חייהם כבני מלוכה במשרה מלאה, הדוכס והדוכסית מסאסקס מנצלים את מעמדם כסלבריטאים כדי להרוויח כסף ולחזק את מה שכבר יש להם

כעת, לאחר שהנסיך הארי ומייגן מרקל השלימו את המעבר ההוליוודי שלהם, הזוג נכנס לפרק חדש שלא נכתב בחיים. הם כבר לא יחזרו לתפקידם כבני מלוכה במשרה מלאה במשפחת המלוכה הבריטית. אין רשמיות ודיפלומטיות. אין פרט ביטחוני-ממשלתי. ושום חסות מלכותית.

עד לשנה שעברה כיסה אביו של הארי, הנסיך מוויילס, את מרבית ההוצאות הכרוכות בתפקידיהם המלכותיים, כולל צוות ונסיעות, דרך דוכסות קורנוול, שלפי הערכת פורבס הסתכמה בכ-800 אלף דולר בשנה. הכתר שילם עבור יותר מ-3 מיליון דולר עבור שיפוצים שהתקיימו בקוטג' פרוגמור לפני שהפך לבית משפחתם בבריטניה. הם החזירו את הסכום מרצונם בספטמבר בתרומה למענק הריבון.

זה השאיר להם את החיים החדשים והמתקדמים שהם רוצים אבל גם את אי הוודאות הפיננסית האדיבה – גרסה מלכותית לשעבר לכך, לפחות – של בוגרי מכללה שזה עתה עזבו את הבית כדי לצאת לעצמאות. אחיו הבכור והמלך העתידי, הנסיך וויליאם, מכסה הוצאות בסיוע דוכסות קורנוול, שבשנת הכספים האחרונה הוציאה כ-8 מיליון דולר לתמיכה בפעילות הציבורית, הצדקה והאישית של הנסיך צ'רלס ומשפחתו הקרובה.

משכנתה בסך 10 מיליון דולר

הנסיך הארי דיבר על פרישתו מתפקידיו המלכותיים הרשמיים עם מנחה הטלוויזיה הבריטי ג'יימס קורדן בתוכנית הלילה שלו – שבוע לאחר שארמון בקינגהאם פרסם הודעה – אך הוא התייחס לתיאורו של קורדן שהוא "מתרחק" מן המשפחה. "מעולם לא התרחקתי; אני לוקח צעד אחורה במקום לקחת צעד למטה", אמר הדוכס והוסיף כי הוא החליט לעזוב כדי להימלט מסיקור עיתונאי בלתי פוסק. "כולנו יודעים איך יכולה להיות העיתונות הבריטית וזה הורס לי את בריאות הנפש. זה רעיל. אז עשיתי מה שכל בעל, מה שכל אב, יעשה. אני צריך להוציא מכאן את המשפחה מכאן".

אמו המנוחה, הנסיכה דיאנה, שמתה בתאונת דרכים לאחר שנרדפה על ידי צלמי פפראצי, אפשרה את המהלך. עם תמיכה כספית מהכתר שהושבתה בפתאומיות, בני המלוכה שעברו רילוקיישן הסתמכו במידה רבה על הירושה המוערכת בכ-10 מיליון דולר שהארי קיבל מעיזבון אמו המנוחה. בניגוד לדיווחים שפורסמו, נציג מאשר שהוא לא נהנה מההון של כמעט 100 מיליון דולר (70 מיליון ליש"ט) שהותירה סבתא רבתא שלו, המלכה האם. מייגן מרקל תרמה כ-2 מיליון דולר ברווחים לאחר מס מעבודתה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה, בעיקר הדרמה המשפטית המצליחה שמשודרת מספר שנים, Suits.

הנסיך הארי ומייגן מרקל. מנצלים את מעמדם כסלבריטאים כדי להגדיל את הונם. צילום: shutterstock
הנסיך הארי ומייגן מרקל. מנצלים את מעמדם כסלבריטאים כדי להגדיל את הונם. צילום: shutterstock

באוגוסט 2020 הם רכשו אחוזה בשווי 14.7 מיליון דולר במונטסיטו, סנטה ברברה שבחופי קליפורניה, שם מתגוררים סלבריטאים הוליוודיים כמו אופרה ווינפרי ואלן דג'נרס ובת זוגה פורשיה דה רוסי. הם שילמו במזומן 5 מיליון דולר וכעת יש להם כמעט 10 מיליון דולר במשכנתה. הדוכס והדוכסית החזירו גם את המענק הריבוני בסך של 3 מיליון דולר שהושקעו בשיפוץ פרוגמור, שנותר ביתם המשפחתי בבריטניה. זה משאיר את הנסיך הארי ומייגן עם ביצת קן צנועה, באופן מפתיע, של כ-5 מיליון דולר – לפחות בינתיים. השווי הנקי המשוער שלהם, כולל ההון מהבית שלהם במונטסיטו, הוא כ-10 מיליון דולר. למלכה שווי נקי של 500 מיליון דולר, על פי הההערכה האחרונה של פורבס משנת 2019, בעוד שהערך המשולב של אחזקות המונרכיה הבריטית מנכסי הכתר, דוכסות לנקסטר (נאמנות נדל"ן), היה מוערך בכ-25 מיליארד דולר.

שיתוף פעולה עם ספוטיפיי

הנסיך ואשתו האמריקאית רוצים להקדיש את חייהם לעזרה לזולת ולשיפור העולם. "חיי תמיד הולכים להיות סובבים שירות ציבורי, ומייגן מחוברת לזה", אמר הנסיך הארי לקורדן. אבל הם גם צריכים לשלם את החשבונות, ובזכות הסלבריטאות העולמית שלהם, הוליווד שמחה לעשות שימוש בהון, ועוזרת להרגיע את המכה הכספית.

מוקדם יותר השבוע הם הציגו את השותפות שלהם עם ספוטיפיי במהלך אירוע הופעות חיות בהשתתפות ג'סטין ביבר, בילי אייליש, ברוס ספרינגסטין, ברק אובמה ואווה דוברנאי. הדוכס והדוכסית מתכננים להפיק פודקאסטים ומראים כי הם "מעלים קולות שאולי לא נשמעים" אך ורק עבור 320 מיליון המשתמשים החודשיים של שירות הסטרימינג ברחבי העולם.

עסקת הפודקאסט לשלוש שנים של ספוטיפיי עם הנסיך הארי ומייגן עשויה להיות שווה בין 15 ל-18 מיליון דולר, על פי מקורות בתעשייה. לא ידוע אם שירות הזרמת המוסיקה החל לכתוב שיקים, אולם ככל הנראה לפודקאסט הראשון של Archewell Audio ייקח לפחות שנה להתפתח. אך כאשר ההמחאות יגיעו, הן יוסיפו לחשבון הבנק שלהם כ-3.5 מיליון דולר בשנה, לאחר מיסים.

בני הזוג החלו לדרוך באופן מהוסס על השטיח האדום של הוליווד הרבה לפני שעברו לקליפורניה. הנסיך הארי ואופרה וינפרי הודיעו באפריל 2019 כי הם יפיקו סדרה שתעסוק בבריאות הנפש עבור +Apple TV. הסדרה, שנקלעה לעיכובי ההפקה בשל המגיפה, מהווה הרחבה של עבודתו הוותיקה של הדוכס בתחום זה, בה הוא חלק בכנות פרטים על חוויית האובדן שלו. לא ניתן היה לקבוע את תנאי העסקה.

100 מיליון דולר בחוזה עם נטפליקס

התקשרויות דוברות הן דרך אפשרית נוספת עבורם להרוויח כסף. הנסיך הארי דיבר בפסגה פרטית של בנק ג'יי.פי מורגן במיאמי בפברואר 2020, שלפי הדיווחים הכניסה לו מיליון דולר. ביוני האחרון הם חתמו בסוכנות הארי ווקר הניו יורקית כדי לקדם הנושא. זו אותה סוכנות שמייצגת את אובמה, ביל והילרי קלינטון, לין-מנואל מירנדה וסטייסי אברמס.

פוטנציאל הרווחים הגדול ביותר: חוזה משתלם לחמש שנים עם נטפליקס שמוערך ב-100 מיליון דולר, שנחתם בספטמבר 2020, להפקת סרטי תעודה, סדרות תיעודיות, סרטים עלילתיים, מופעים ותוכניות לילדים. לא ברור אם הנסיך הארי ומייגן קיבלו מקדמה על העסקה, מה שעלול לתרום בצורה נאה לשווי הנקי שלהם בהמשך הדרך. אך שירות הסטרימינג מכיר את המשיכרה וההתעניינות של מנוייו למשפחת המלוכה הבריטית. נטפליקס חידשה את "הכתר", דרמה מצליחה על שלטונה של המלכה אליזבת השנייה, לעונה שישית ואחרונה בסתיו האחרון.

הדוכס והדוכסית מסאסקס ישבו גם לראיון מורחב עם אופרה וינפרי שישודר ב-7 במרץ ב-CBS, שם מייגן צפויה לדון בנושאים כמו "כניסה לחיי המלוכה", נושא שעשוי לעורר אי נחת בארמון בקינגהאם, והנסיך הארי יצטרף בהמשך לשניים לדיון על המעבר לארצות הברית ותקוותיו למשפחתם המתרחבת.

צילומים: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן