Forbes Israel Logo

לא מחכים לדנקנר: נציגות אי.די.בי אחזקות מחפשת משקיעים לפתוח

הצהרת כוונות של נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות: הנציגות החלה למעשה לפעול כמי שמחזיקה את השליטה בקונצרן והחלה לבחון בימים האחרונים איתור של משקיעים פוטנציאלים שלהם ימכרו המניות של אי.די.בי פתוח – החברה הבת.

ביום ראשון האחרון פג הדד ליין שהציב בית המשפט המחוזי להגשת הסדרי חוב מצד הנושים השונים. אחד המתווים שהוצגו על ידי הנציגות היה "מתווה החלוקה" לפיו אי.די.בי אחזקות תימחק וכי 100% ממניות החברה יעברו לידי בעלי המניות הקיימים של אחזקות.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

על פי מתווה זה, בעלי החוב של אחזקות ימנו דירקטוריון לחברה וזה ימנה הנהלה אשר תחל לחפש משקיעים פוטנציאליים בחברה. אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש, יבחן את המתווים השונים ויגיש חוות דעת עד 28 ביולי. זאת לקראת החלטתו של השופט המחוזי, איתן אורנשטיין, לגבי גורל החברה ב-25 באוגוסט.

בעקבות כך, בשבוע האחרון נפגשו נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונאמני סדרות האג"ח השונות ודנו בהתפתחויות האחרונות לאחר סוף השבוע הסוער שידעו לאחר נסיגתו של אלשטיין. בפגישה יוצאים הצדדים עם המסקנה כי המתווה של דנקנר שמציע להזרים 840 מיליון שקל אינו ישים וכי לא כדאי להשתהות עוד בעקבות לוח הזמנים הצפוף.


דנקנר | צילום: אלוני מור

לפורבס נודע שבין שמות המשקיעים מופיע גם שמו של איש העסקים הארגנטינאי – אדוארדו אלשטיין שרק ביום חמישי האחרון הודיע כי הוא נסוג מהסכמיו עם בעל השליטה, נוחי דנקנר. אלשטיין יכול להוות אופציה טובה עבור מחזיקי האג"ח של אחזקות שכן הוא מכיר את פני החברה ואף כבר קיבל את האישורים הרגולטוריים הדרושים.

בנציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות אישרו את הדברים והוסיפו כי "לאור העובדה שנוחי דנקנר מהווה חסם למשקיעים פוטנציאליים, ולאחר שהגיש מתווה להסדר חוב המנותק בעינינו מהמציאות, אנו, כנושי אחזקות וכבעלי המניות באי.די.בי פתוח דה פקטו, רואים את עצמנו כמי שחובתם לשאת ולתת עם משקיעים פוטנציאליים המעוניינים לבצע השקעה באי.די.בי פתוח".

"משא ומתן זה יתנהל ללא בעל השליטה, שהוכיח שהוא חוסם משקיעים בשל רצונו לשמר את השליטה באי.די.בי. בכוונתנו לפנות לכל בתי ההשקעות הזרים שעובדים בישראל", לשון הנציגות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן