Forbes Israel Logo

לא צריך לחפש: מנכ"ל גוגל לארי פייג' הוא המנהל המוערך ביותר בארה"ב על ידי עובדיו

לא קל לשבת על כיסא המנהל במשרדי התאגידים הגדולים בעולם. מנהלי התאגידים נדרשים לקבל החלטות משמעותיות תחת לחץ, לנווט ארגונים בני אלפי עובדים מדי יום, ולהבטיח את המשך שליטתם בתחומים השונים ברחבי העולם. בין לבין, הם צריכים לזכות כל יום מחדש באמונם של בעלי החברה או בעלי המניות, לשמור על יחסים תקינים עם הקולגות – ולזכות בכבוד העובדים עליהם הם ממונים. ובתאגידי ענק, כאמור, מדובר באלפים רבים של עובדים, אשר בוחנים כל העת את המנכ"ל העומד בראש החברה ולא חוששים להשמיע את דעתם (אם לא בפניו, אז לפחות ברשת האינטרנט).

ניתן לחלק את סוגי המנכ"לים הקיימים לאין ספור קטגוריות, אך אף אחת מהן לא תבטיח כי עובדי החברה יעריכו את המנכ"ל יותר או פחות. מנכ"ל יכול לשמור על דיסטאנס מהעובדים, להציג חזית קשוחה ובלתי מתפשרת, לדרוש שעות עבודה ארוכות ולהנהיג את החברה ביד ברזל – ועדיין לזכות בהערכה רבה של העובדים, כשמנגד מנכ"ל אחר יכול לנקוט בגישה חברית במיוחד, להכיר את העובדים, לחלק בונוסים שמנים כל העת – אך לזכות רק לבוז וללעג מעובדיו. כשמדובר בתאגידי ענק עם כמויות עובדים אדירות, נראה כי חכמת ההמונים מצטרפת ליכולות ההערכה החדות של העובדים – ויחדיו מאפשרות השתיים כלי הערכה ייחודי לביצועי המנכ"לים המובילים את המשק האמריקאי כיום – ובמובנים רבים גם את העולם כולו.

הכי מוערך בארה"ב. פייג' | צילום: מתוך ויקיפדיה

לכן, גם השנה פרסמה חברת "גלאסדור" האמריקאית דירוג מיוחד של מנהלי התאגידים הגדולים בארה"ב – המדורגים על בסיס מידת ההערכה לה הם זכו מעובדי החברה. "גלאסדור" ביססה בשנים האחרונות את מעמדה כאחת הפלטפורמות האינטרנטיות המובילות למציאת מקום עבודה ולשמירה על קשרי עבודה, וחברים בה מאות אלפי עובדים ממגוון חברות ותחומי תעשיה ברחבי העולם כולו. כעת, סקר מיוחד אשר ערכה החברה בקרב הגולשים חושף את מידת ההערכה אשר הפגינו עובדי התאגידים הגדולים למנהל התאגיד. שקלול עשרות אלפי ההצבעות יחדיו אפשר לעורכי הסקר לדרג את המנכ"לים המוערכים ביותר בארה"ב – מהמנכ"ל המוערך ביותר במדינה ועד לאלו אשר זוכים להערכה הקטנה ביותר מצד עובדיהם.

את פסגת הדירוג כבש השנה לראשונה המיליארדר לארי פייג'. אחד משני מייסדי אתר גוגל (שותפו של סרג' ברין) אשר מנהל כיום את התנהלות החברה בפועל, זכה כאמור בתואר "מנכ"ל התאגיד המוערך ביותר בארה"ב, לאחר שזכה ללא פחות מ-97% ביקורות חיוביות מצד עובדי גוגל שהשתתפו בסקר. על פי דיווחי העובדים, פייג' נודע כמנהל "חברותי" מאוד – הוא נוהג לאכול מדי יום בקפיטריית העובדים במטה החברה, יושב פעמים רבות עם העובדים הצעירים והזוטרים ביותר, מתעניין בחייהם, ולא נותן לפער עשרות מיליארדי הדולרים בחשבון הבנק להבדיל ביניהם. בנוסף, פייג' נחשב למאמין גדול בגישת הפינוקים והתמריצים שגוגל מחלקת לעובדיה, במקביל ליכולת הניווט שלו אשר מובילה את גוגל למעמד על בשוק העולמי. וכש-97% מהעובדים סבורים כי הוא עושה את עבודתו בצורה מצוינת, פייג' בהחלט יכול להיות רגוע.

במקום השני בדירוג היוקרתי נמצא שם שאולי יהיה פחות מוכר לקהל הישראלי, אך מדובר באחד האנשים החזקים במשק האמריקאי. מרק פארקר, מנכ"ל ענקית הספורט "נייקי", זכה גם הוא ל-97% ביקורות חיוביות מעובדי החברה שהשתתפו בסקר, וגרף ביקורות דוגמת "מעורר השראה כל יום מחדש" או "בוס מדהים ומאתגר". בשנה שעברה הוא לא נכלל בדירוג שכן פחות מ-1,000 מעובדי החברה השתתפו בסקר (רף המינימום להשתתפות בדירוג עומד על 1,000 מדרגים).

זינק 10 שלבים בשנה. צוקרברג | צילום: מתוך ויקיפדיה

במקום הרביעי נמצא השנה מיליארדר יהודי נוסף – וצעיר במיוחד. זהו מייסד ומנכ"ל רשת פייסבוק מארק צוקרברג, אשר גרף נתון מרשים בדמות 95% ביקורות חיוביות מעובדיו – ורשם בזכות כך עלייה של 10 שלבים מהדירוג בשנה שעברה. מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן זאקס, לויד בלנקפין, זכה גם הוא ל-95% ביקורות חיוביות מעובדיו. מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה אפל טים קוק דורג במקום ה-10 עם 94% ביקורות חיוביות מצד העובדים.

אחד הנתונים המסקרנים אשר עולים מהרשימה היא כי בניגוד לשנה שעברה, השנה אין ולו אישה אחת לרפואה בדירוג היוקרתי. הסיבה לכך, מנסים להסביר בארה"ב, אינה נעוצה ביכולות הניהול של המנכ"ליות במשק האמריקאי – אלא דווקא ביכולת ההערכה והפירגון של בני המין הגברי, אשר עדיין ממלאים את מרבית המשרות בחברות והתאגידים המובילים בארה"ב. למרבית העובדים הגברים, כך נראה, קשה יותר להשמיע ביקורת חיובית ביחס למנכ"לית לעומת מנכ"ל, ותכונות אשר נתפסות אצל המנכ"ל כ"חזקות" ומובילות נתפסות ביחס למנכ"לית כמעוררות אנטיגוניזם ומתנשאות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.