Forbes Israel Logo

לפיד החליט: המנכ"לית הבאה של משרד האוצר – יעל אנדורן

שר האוצר יאיר לפיד מינה היום את יעל אנדורן למנכ"לית משרדו. אנדורן, האישה הראשונה בהיסטוריה שתכהן בתפקיד, תחליף את דורון כהן שמונה על ידי שר האוצר הקודם יובל שטייניץ. 

אנדורן אינה חדשה במשרד האוצר. בעבר הייתה סגנית הממונה על התקציבים במשרד. לאחר מכן, בשנת 2005 מונתה כמנכ"לית בגוף המנהל את קרנות הפנסיה הותיקות "עמיתים". בתפקיד זה כיהנה אנדורן עד לפני כשנתיים וחצי ומאז היא משמשת כדירקטורית חיצונית של חברת "אל על". 

אנדורן נכנסת לתפקיד מנכ"לית האוצר בתקופה בה הדיונים על תקציב 2013 בעצומם. במסגרת הדיונים צפוי משרד האוצר להתמודד עם גירעון ענק. בחודש פברואר נמדד גירעון בפעילות התקציבית של הממשלה בסך של כ-4.3 מיליארד. ב-2012 הגיע הגרעון התקציבי ל-4.2% מהתוצר.

אנדורן | צילום: יח"צ

על מנת לצמצם את הגירעון יאלץ משרד האוצר לבצע קיצוצים נרחבים במשרדי הממשלה. במסגרת השיחות על התקציב סיכמו לפיד ונתניהו על קיצוץ של כ-16 מיליארד שקל מהתקציב. במסגרת הקיצוץ, יוקטן תקציב צה"ל ב-4-5 מיליארד שקל וכן צפויה פגיעה בקצבאות הילדים ובתקציב התשתיות.

בנוסף לקיצוצים, צפויות התייקרויות במשק', ביניהן, מחיר הסיגריות והמשקאות החריפים יעלה ב-10% ומחיר החשמל ב-6.5%. בנוסף, המע"מ צפוי לעלות בקרוב ב-1%, מה שיביא להתייקרות כללית במשק. כמו כן המס על ירקות ופירות צפוי לעלות ב-8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.