חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לפיד יזם "פגישת הבהרה" עם פלוג אחרי שיועצו כינה אותה "פקידה"

בעקבות המתיחות של הימים האחרונים והפרסום  ב"מעריב-סופהשבוע", יזם שר האוצר יאיר לפיד פגישת הבהרה עם הנגידה, אשר תתקיים מחר. בסביבתו של לפיד הבהירו כי "ההתקפה האישית על קרנית פלוג עלולה לפגוע בו וכי צריך להותיר את חילוקי הדעות, גם אם הם קיימים, אך ורק במישור המקצועי".

במסגרת זאת, החליט יועצו של שר האוצר לענייני נדלן אורי שני לחזור בו מהדברים שאמר ל"מעריב השבוע" כנגד הנגידה ולהתנצל עליהם.

"בסוף השבוע הזה מעדתי בלשוני ופגעתי בנגידת בנק ישראל", כתב אורי שני בטוויטר, והסביר כי "המעשה לא היה מכוון, התקשר אליי עיתונאי ומכיוון שאני כבר לא בשרות הציבורי ולא נושא תפקיד שכחתי להגדיר את השיחה כרקע עמוק בלבש והרשתי ל לעצמי להביע את דעותי בחופשיות. כתוצאה מכך נגרם נזק, ועל כך אני מצר", כתב שני.

"נכון קיימים חילוקי דעות בין שר האוצר לבנק ישראל, אבל כולנו צריכים לדעת לשמור על כללי התנהגות הנאותים. יחד עם זאת אני סמוך ובטוח ששר האוצר יאיר לפיד ימשיך לפעול על פי מיטב הכרתו. והבנתו למימוש המשימות שבגללן ניבחר ע"י ציבור גדול בין היתר להוריד את מחירי הדיור בישראל", כך דבריו של אורי שני.

כאמור, אתמול אמר יועץ שר האוצר והקבינט לענייני דיור, אורי שני כי "נגידת בנק ישראל קרנית פלוג היא סוג של פקיד ולא נבחר ציבור", בשיחה עם "מעריב-סופהשבוע". "זכותה כיועצת הממשלה ואולי חובתה להשמיע את דעתה, אבל בסוף היא רק יועץ. כשמתקבלות ההחלטות צריך להתיישר על פיהן. האחריות נופלת על נבחרי הציבור, וכך סבור גם מבקר המדינה", אמר.

הפרסום בטוויטר וההתנצלות של אורי שני | מקור: צילום מסך

"הנגידה אינה היועצת המשפטית לממשלה, שחייבים אוטומטית לקבל את דעתה", הוסיף שני, "ישראל תקבל בשנים הקרובות 340 מיליארד שקל מתגליות הגז. זה לא סוף העולם אם הגירעון התקציבי יעמוד על 3.5% ולא על 3% .זה לא ריב אישי והוויכוח לגיטימי עד שמחליטים".

יועץ קבינט הדיור הוסיף וטען כי הכלכלן הראשי לשעבר, מיכאל שראל, שהתפטר בגלל חוק "אפס אחוז מע"מ", נהג בצורה צבועה. "מדובר אצלו באגו. מדוע הוא לא התפטר כשמחירי הדיור עלו בעשרות אחוזים? מדוע הוא לא התפטר כשהתקבלו בעבר החלטות לא אחראיות אחרות?".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן