Forbes Israel Logo

לפני התיקון הבא: כך תשמרו על ההשקעות שלכם

אני מאמין גדול שהכנה ותכנון הם המפתחות לצליחת אי הודאויות שמזמנים לנו החיים. אתלטים מתאמנים גם במזג אוויר טוב וגם במזג אוויר גרוע. סטודנטים לומדים את כל החומר הנלמד כשהם מתכוננים למבחן, גם אם בסוף יענו על שאלות שמהוות רק חלק ממנו. אז למה שאנחנו כמשקיעים, לא נהיה מוכנים לסנטימנט השלילי הבא בשווקים?

ראשית, עליכם להכיר בכך שזה הולך לקרות. עליות וירידות בשווקים הן חלק מהמחזור הכלכלי, ואם תהיו מוכנים נפשית לכך שירידות עשויות להתרחש לפני שהן אכן מתרחשות, אתם עשויים להציל את עצמכם מתגובה אוטומטית שתעלה לכם הרבה כסף. לפי מחקר שבוצע על ידי גולדמן סאקס, תיקונים של 5% קורים כמה פעמים בשנה. בערך כל שנה-שנתיים יש גם תיקונים של 10-15%, וירידות של 20% ויותר מתרחשות כל 3.5 שנים בממוצע.

שנית, עליכם לזכור למה אתם משקיעים ואיפה הייתם רוצים להיות. למשל, אולי החלטתם לפני שנים רבות על גישה מאוזנת של השקעה, ושמתם 70% מהונכם במניות ו-30% באגרות חוב עד לפנסיה. תתמקדו במטרה שהצבתם לעצמכם ותתעלמו מכל כותרות היום. אם הייתה שנה טוב בשווקים, אתם עשויים לשבת על 80% מניות או למעלה מכך, רק בגלל שהן צמחו מהר יותר מאגרות החוב. כדאי שתשקלו למשוך חלק מהרווחים הללו, ולהוריד אותם מהשולחן כל עוד הם שם. במקרה שלנו, תשקלו להעביר 10% מתיק ההשקעות שלכם, על מנת לאזן מחדש את התיק בחזרה ל-70% מניות.

צילום: Shutterstock

לסיום, אתם יכולים לשקול לאזן מחדש את תיק ההשקעות שלכם בכל פעם שהוא סוטה מהאיזון שקבעתם בכ-5%. זה יקרה כשתיק המניות שלכם יגיע ל-75% מסך ההשקעות שלכם או לחילופין, כשהוא יורד ל-65%. דמיינו כעת כמה קל זה יהיה לקבל החלטות לא אמוציונאליות, אם ממילא הייתם עוסקים בקניה במחיר נמוך ומכירה במחיר גבוה, וזה רק כי זה הפורטפוליו שלכם אמר כך.

בנפילת השווקים הבאה, המעורבות המתמדת שלכם בתיק ההשקעות, היא שתעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות, שימנעו או לפחות ירככו את המכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.