Forbes Israel Logo
אוסקר. אילוסטרציה: Shutterstock
אוסקר. אילוסטרציה: Shutterstock

לקראת טקס האוסקר: אלו המועמדים שהרוויחו הכי הרבה כסף בשנת הקורונה

השנה תעשיית הקולנוע נפגעה קשות, אך עדיין היו שחקנים שהצליחו לגרוף לכיסם רווחים נאים וגם מועמדות לפרס היוקרתי. אלו חמשת המרוויחים המובילים ברשימה

השאלה "כסף או אמנות" מעסיקה אמנים מאז ומתמיד. נראה כי השנה, כאשר עולם הבידור ותעשיית הסרטים של הוליווד בפרט נכנסה לקיפאון, עדיין ישנם כמה שחקנים שגרפו לכיסם סכומים מכובדים במיוחד. לקראת טקס האוסקר, שיחול הלילה, נעבור על כמה נתונים מספריים בקרב המועמדים המובילים.

חמשת המתמודדים האמידים ביותר באוסקר הנוכחי, הרוויחו יחד סכום מכובד שחוצה את ה-41$ מיליון דולר במהלך 12 החודשים האחרונים. עם זאת, על אף הנתונים המרשימים, מדובר בפחות ממחצית הסכום שגרף לכיסו השחקן הרווחי ביותר, דווין ג'ונסון, המוכר יותר בכינויו 'דה רוק', שגרף לכיסו השנה 87.5 מיליון דולר.

'דה רוק' - דווין ג'ונסון, שיאן השכר לשנת 2021. צילום: Shutterstock
'דה רוק' – דווין ג'ונסון, שיאן השכר לשנת 2021. צילום: Shutterstock

כאמור, הוליווד וכסף הולכים באופן אינטואיטיבי יד ביד במשך השנים. מועמדויות לפרסים יוקרתיים, מסבירים עורכי דין העוסקים בעסקי הבידור, רק מגבירה את הרווח הכלכלי: "לשחקנים ובימאים מנוסים יש המון אפשרויות במציאות של היום. לכן, עצם המועמדות של מישהו לפרס האוסקר למשל, יכולה לשפר באופן מיידי את המצב הכלכלי של אותו אדם בעתיד", מסביר קן זיפרן, עו"ד מומחה בתחום.

יש לכך מספר סיבות: חשיפה מוגברת של הכוכב, שיכולה להוביל לפרויקטים רווחיים נוספים בהמשך, קמפיינים, מכירת מוצרים נלווים שמתפיחים את חשבונות הבנק של הכוכבים ועוד.

אז מי הם חמשת המועמדים שהרוויחו הכי הרבה כסף בשנה האחרונה?

במקום החמישי – דניאל קלויה: 3 מיליון דולר
זוהי המועמדות השנייה של קלויה לאוסקר, כאשר היה מועמד בשנת 2018 לפרס במסגרת תפקידו בסרט Get Out. השנה, הוא מועמד לפרס בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט "יהודה והמשיח השחור".

דניאל קלויה. צילום: Shutterstock
במקום החמישי – דניאל קלויה. צילום: Shutterstock

במקום הרביעי – גלן קלוז: 4.5 מיליון דולר
הסרט "יומני האפל'צים" שהופק על ידי נטפליקס אמנם זכה לביקורות צוננות למדי, אבל קלוז, הכוכבת הראשית, עדיין זכתה למועמדות לפרק האוסקר על תפקידה. השחקנית הוותיקה מועמדת לפרס היוקרתי זו הפעם השמינית. במהלך השנה קלוז אף השתתפה בסרט האינדי "ארבעה ימים טובים" השנה, מה שתרם לעלייה בשכרה השנתי.

במקום הרביעי – גלן קלוז. צילום: Shutterstock

במקום השלישי – צ'דוויק בוזמן: 5 מיליון דולר
השחקן המנוח, שהלך לעולמו ממחלת הסרטן בשנה שעברה, כשהוא בן 43 בלבד, עבד בימיו האחרונים על תפקידו בסרט "הבלוז של מא רייני", שזמין לצפייה בנטפליקס, וזכה על תפקידו במועמדות ראשונה, וגם האחרונה, לפרס האוסקר. כמו כן, הספיק לשחק גם בשחק "הזהב של נורמן" של הבימאי ספייק לי, ולקבל תמלוגים על תפקידו בסרט "הפנתר השחור" במהלך השנה החולפת.

צ'דוויק בוזמן. צילום: shutterstock
במקום השלישי – צ'דוויק בוזמן. צילום: Shutterstock

במקום השני – ויולה דיוויס: 7 מיליון דולר
השחקנית מוכרת בייחוד בזכות תפקידיה הטלוויזיוניים בסדרה הפופולרית "המדריך לרוצח". השנה כיכבה דיוויס בקמפיין ענק של חברת הקוסמטיקה לוריאל, כאמור, היא גם מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "הבלוז של מא רייני" של נטפליקס.

דיוויס כבר זכתה בעבר בפרס היוקרתי, בשנת 2017, על תפקידה בסרט "גדרות", שבוים על ידי דנזל וושינגטון. הזכייה, כך לפי הערכות, הציבה אותה בעמדת מיקוח חזקה יותר על שכר גבוה יותר בסרטים הבאים בכיכובה.

ויולה דיוויס. צילום: Shutterstock
במקום השני – ויולה דיוויס. צילום: Shutterstock

ובמקום הראשון – סשה בארון כהן: 22 מיליון דולר
הסרט 'בוראט 2' עלה לחברת אמאזון שהפיקה אותו, על פי ההערכות, כ-70 מיליון דולר, מה שהפך את הכוכב, המפיק והכותב, הלוא הוא סשה בארון כהן בעצמו, למרוויח העיקרי מהסרט.

השנה כהן אף יצא מהתחפושת המוכרת שלו וכיכב גם בדרמה של אהרן סורקין, "משפט השבעה משיקגו", שהציגה את סיפור המשפט של מפגינים פציפיסטיים בזמן מלחמת וייאטנם.

סשה ברון כהן. צילום: Shutterstock
במקום הראשון – סשה בארון כהן. צילום: Shutterstock

כלל הנתונים מבוססים על מידע שפורסם במאגרי הנתונים של MRC, Box Office Mojo ו-IMDB.

צילום התמונה הראשית: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.