חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"מחזיקי האג"ח סגרו משהו לפני שקיבלו מנדט מהאסיפה שלהם"

"התערבו כאן גורמים שרוצים להפוך את בעלי האג"ח לבעלי המניות. ניהלנו מו"מ עם בעלי האג"ח מתוך הנחה שלא תהיה תספורת באי.די.בי אחזקות ולא באי.די.בי פתוח", כך אמר הבוקר עו"ד ליפא מאיר, המייצג את אי.די.בי פתוח בראיון לגלי צה"ל.

"דנקנר אומר בכל יום שאנחנו מתכוונים להחזיר את כל החובות", הוסיף מאיר. הנציגות של א.די.בי אחזקות הפרה את האמון כלפי אלה שבחרו אותה. הם ניהלו אותנו מו"מ כאילו אין תספורת ופתאום עשו תספורת של 50% מהחוב. אם היום דנקנר רוצה להציע להם הצעה יותר טובה – הם חתומים על הסכם שאסור להם לנהל מו"מ איתו. הם סגרו את עצמם על משהו לפני שהם קיבלו מנדט מהאסיפה שלהם".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

מאיר סיפר כי למיטב ידיעתו הבנקים לא הודיעו עדיין דבר לגבי הסכמתם להסדר. "לפחות אחד הבנקים הודיע שהוא מתנגד", טען מאיר. "אנחנו חושבים שהם יכולים לקבל את כל החוב, החברה אינה חדלת פרעון. מחזיקי האג"ח עשו מעשה שסותר את הטענה שלהם, פתאום הם ששים להיות בעלי מניות. אם החברה חדלת פרעון איזה אינטרס יש להם להיות בעלי מניות? הכוונה שלנו היא לפרוע את מלוא החובות".

על ההשקעה של איש העסקים היהודי-ארגנטיני, אדוארדו אלשטיין, אמר מאיר: "אף אחד לא ישקיע חצי מיליארד שקל בחברה שהיא חדלת פרעון. אנחנו צריכים לנהל מו"מ לא תחת לחץ, משקיעים נרתעים כאשר יש איומים על קיומה של החברה. המשקיף שמינה בית המשפט ניהל איתנו מגעים, אבל המהלך הזה טורפד באישון לילה נגד רצונו של בית המשפט והציבור הרחב", סיכם מאיר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן