Forbes Israel Logo

מחקר בינלאומי חדש קובע: הישראלים מעוניינים להפסיק לעשן סיגריות

69% מהנשאלים בישראל מאמינים שיש לאמץ גישה חדשה למיגור העישון. כמחצית מהישראלים טוענים כי קיבלו מידע סותר או לא ברור בנוגע לחלופות הקיימות לסיגריות

סקר חדש ומעורר דאגה של עמותת רופאים לזכויות אדם שפורסם לאחרונה לרגל שנה לפרוץ הקורונה מצביע, בין היתר, על עלייה חדה בהיקפי העישון, כאשר 34% מהמעשנים דיווחו על עלייה במכסת צריכת הסיגריות שלהם, לעומת 13% בלבד מהמעשנים שדיווחו על הפחתה. כעת, חושף מחקר בינלאומי חדש שנערך, בין היתר, גם בישראל כי מרבית המעשנים היו שוקלים להפסיק לעשן סיגריות ולעבור לחלופות מבוססות מדע, אך הגישה למידע מדויק וברור בנוגע לחלופות הקיימות כיום, מוגבלת.

מחקר בינלאומי חדש שנערך על ידי חברת המחקר העצמאית Povaddo עבור פיליפ מוריס אינטרנשיונל (PMI), בחודש דצמבר האחרון בקרב 22,500 מבוגרים בכלל האוכלוסייה בגילאי 21 ומעלה מ-20 מדינות,  ביניהן ישראל, ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, גרמניה, הונג קונג, ישראל, איטליה, יפן, מקסיקו, הולנד, נורבגיה, הפיליפינים, רוסיה, דרום אפריקה, דרום קוריאה, ספרד, טייוואן, בריטניה, ארצות הברית וויאטנם, חושף את דעת הציבור בישראל ובעולם בנוגע לתפיסתו את המאמצים למיגור העישון.

תמיכה ציבורית רחבה

תוצאות הסקר בישראל מראות כי קיימת תמיכה ציבורית רחבה במציאת גישות חדשות למיגור תופעת העישון, כמו גם מחסור בגישה למידע מדויק וברור בנוגע לחלופות הקיימות לסיגריות.

חרף המאמצים הגדולים שנעשים על מנת להפחית את מספר המעשנים בעולם, אשר עומד על כמיליארד איש, ואת מספר המעשנים בישראל – נתון שעומד על כ-20% מהאוכולוסיה, כמעט ללא שינוי בשנים האחרונות – מעשנים רבים אינם מפסיקים לעשן.

  • 73% מהישראלים סבורים כי למעשנים בגירים צריכה להיות גישה למידע מדויק על חלופות נטולות עשן שהוכחו מדעית כעדיפות על פני המשך עישון סיגריות.
  • 72% מהמעשנים הישראלים, הרגילים או המזדמנים, אמרו כי ישקלו מעבר למוצרים חלופיים אם הייתה להם בהירות ביחס לאופן שבו מוצרים אלה שונים מסיגריות ולמדע מאחוריהם.
  • 48% מהנשאלים בסקר בישראל שראו, קראו או שמעו משהו אודות סיגריות אלקטרוניות או מוצרי טבק בחימום ללא בעירה בששת החודשים האחרונים, מציינים שקיבלו מידע סותר או לא ברור.
  • עוד עולה כי 69% מהישראלים סבורים כי עידוד מעשנים מבוגרים, שאחרת היו ממשיכים לעשן סיגריות, לעבור לחלוטין לחלופות ללא עשן יכול להשלים מאמצים אחרים לצמצם את הנזק שנגרם על ידי סיגריות.
שימוש באלטרנטיבה המכילה ניקוטין

בסקר שנערך לאחרונה על ידי אתר הבריאות הישראלי eMed בקרב צוותים רפואיים בנוגע למודעות אודות ניקוטין ושימוש בו כאמצעי גמילה מעישון סיגריות בקרב 101 אנשי מקצוע, עולה כי 40% תומכים בשימוש בניקוטין עבור גמילה, בעוד 30% מתנגדים ו-30% ציינו שאינם יודעים. מהסקר נראה שכ-40% מהמשתתפים צפויים לתמוך בגישה לפיה יש מקום לאפשר או אפילו לעודד מעשנים שאינם מפסיקים לעשן  סיגריות להשתמש באלטרנטיבות המכילות ניקוטין, ללא שריפת טבק, ועל ידי כך להפחית את חשיפת הגוף לכימיקלים מזיקים ובעלי פוטנציאל להזיק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.