Forbes Israel Logo

מיליארדר מהסרטים: כך עשה משקיע אלמוני הון מ"משחקי הרעב" ו"דמדומים"

השם מארק רצ'בסקי אינו מוכר במיוחד בהוליווד או בוול סטריט. אולם בעקבות השקעתו המוצלחת באולפן סרטים אחד, הוא עשוי להפוך לכוכב בעיר הסרטים וגם בבורסה האמריקאית. לאחרונה הרוויח האיש מיליארד דולר מרכישת מניות של אחד האולפנים הפופולריים ביותר בארה"ב כיום. 

הסרטים "דמדומים" ו"משחקי הרעב" הם בין המצליחים ביותר של השנים האחרונות. כוכבותיהם קריסטין סטיוארט וג'ניפר לורנס הפכו כמעט בין לילה. הסרט "משחקי הרעב" עשה כותרות בכל העולם לאחר שגרף 685 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם, אולם האיש הרוויח מכך הכי הרבה מתהלך לו ברחובותיה של עיר הסרטים מבלי שאיש כמעט ישים אליו לב. 

חברת ההשקעות של רצ'בסקי קרן MHR היא הבעלים של 35% ממניות חברת ליונס גייט המפורסמת. אולפן הסרטים הקנדי הותיק הוא זה שעומד מאחורי הצלחתו של הסרט "משחקי הרעב", סדרת "דמדומים" וגם סדרת הטלויזיה "מד מן". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מתחילת 2013 טסה מניית האולפן ב-55% וכיום היא שווה כ-26 דולרים. בעקבות ביצועי המנייה צמח הונו של רצ'בסקי ב-1.33 מיליארד דולר. ב-2012 טיפס שווי המנייה ב-97% ושנה קודם לכן היא עלתה ב-27%. 

רצ'בסקי הוא יו"ר שותף בליונס גייט. הוא השקיע לראשונה בחברה בשנת 2009, אז רכש מניותיה בעלות של ארבעה דולרים בלבד למניה. ב-2010 הוא קנה את חובה של החברה שתורגם למיליוני מניות בשווי 6.20 דולרים כל אחת. באותה שנה הוא נקלע למאבק משפטי עם הבוס שלו לשעבר, קארל איקן ובסופו הוא רכש ממנו 11 מיליון מניות במחיר של 7 דולרים כל אחת.

שחקני הסרט "דמדומים" | צילום: רויטרס

מהלך זה התברר כמוצלח במיוחד עבור רצ'בסקי וכל המשקיעים בקרן MHR. השקעת הקרן באולפן הסרטים הקנדי מסתכמת בכ-300 מיליון דולר, משמעות הדבר היא שהרווח הכולל של החברה מן ההשקעה הוא פי 4 מהונו של רצ'בסקי. 

רווח של למעלה ממיליארד דולר הוא הישג מרשים עבור בחור שהחל את דרכו בעסקי הרפואה בכלל. לפני שהפך למיליארדר מהסרטים, היה רצ'בסקי רופא בוגר אוניברסיטת סטנפורד. כיום, חברת ההשקעות הפרטית שלו מנהלת כ-5 מיליארד דולר, כאשר ליונס גייט נחשבת להשקעה הטובה והרווחית ביותר שלה. 

המשקיעים בוול סטריט אופטימיים מאוד בנוגע לעתידה של מניית ליונס גייט. בסוף מאי צפויה החברה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון. על פי הדוחות השנתיים, הכניס האולפן 1.9 מיליארד דולר ב-2012. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-69 מיליון דולר. 

בקרוב צפוי האולפן להשיק את הסרט השני בסדרת "משחקי הרעב". בנוסף, אנליסטים כבר מעריכים כי גם סאגת "דמדומים" צפויה לשחרר כמה פרקים נוספים בעתיד עקב הביקוש הרב מהצופים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.