חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מינוי חדש במשרד האוצר: אמיר לוי יהיה הממונה על התקציבים

הממונה החדש על התקציבים במשרד האוצר הוא אמיר לוי, כך הודיע הערב שר האוצר יאיר לפיד. המינוי יובא בקרוב לאישור הממשלה.

ללוי תואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. לוי בן ה-43, אשר משמש מאז 2006 מנכ״ל חברת ״שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת״, שימש בין השנים 1996-2006 במגוון תפקידים במשרד האוצר, כשהבכיר בהם הוא סגן הממונה על התקציבים.

לוי התמחה בתחום התשתיות – תקשורת, מים, אנרגיה, תמ״ת ותיירות והוביל מספר רפורמות ופתיחת שווקים מונופוליסטיים לתחרות. לוי לקח חלק ברפורמה הגדולה בשוק התקשורת במסגרתה נכנסה חברתHOT לשוק ושברה את המונופול של בזק בתחום הטלפונים הנייחים. כמו כן ליווה לוי את רפורמת ניידות המספרים והפחתת דמי הקישוריות בסלולר, שוק השידורים (הכנסת YES לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית וערוץ 10), שוק הדואר (הפיכת רשות הדואר לחברה והכנסת מתחרים), ותחום המים (הקמת "מקורות ייזום" והכנסת שחקנים חדשים לתחום המים אשר נשלט על ידי חברת "מקורות").

יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בכהונתו כמנכ"ל חברת ״שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת״ הפך לוי את החברה לשחקן מוביל בתחום האנרגיה המתחדשת, תוך דגש על תחום אנרגיית השמש ומימוש חזון הקיימות.

מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן בירכה על בחירתו של לוי, ואמרה כי היא בטוחה שניסיונו במסגרת תפקידו כסגן הממונה על התקציבים, וכן הניסיון שצבר בסקטור העסקי יסייעו לו בהובלת האגף ובהתמודדות עם האתגרים הגדולים הניצבים בפניו.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן