Forbes Israel Logo

מכה אחר מכה: הפרקליטות החליטה להעמיד את נוחי דנקנר לדין

יממה לאחר המכה שספג בבית המשפט במחוזי בת"א, מהלומה נוספת נוחתת על ראשו של נוחי דנקנר. היום הודיעה פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) לדנקנר כי החליטה להעמידו לדין (בכפוף לשימוע) בחשד לסדרת עבירות ובהן קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ורמייה בניירות ערך – כל אלו כחלק מפרשת הרצת המניות של חברת אי.די.בי אחזקות לפני כשנתיים.

לצד דנקנר הוחלט בפרקליטות להעמיד לדין גם את איתי שטרום. ההחלטה התקבלה על ידי בכירים בפרקליטות ובהם פרקליטת מחוז ת"א, המשנה הפלילי והמשנה הכלכלי לפרקליט המדינה.

על פי החשד, דנקנר ושטרום (סוכן השקעות פרטי) פעלו באופן לא חוקי בכדי להגדיל את ערכה של מניית חברת אי.די.בי כשזו יצאה בהנפקה בבורסה, בחודש פברואר 2012. על פי החשד דנקנר חשש במיוחד כי ההנפקה תיכשל, ולכן גייס את שטרום בכדי ש"יריץ" את מניות החברה וישמור על ערכן גבוהה כמצופה.

מכה אחר מכה. דנקנר | צילום: רויטרס

החלטת הפרקליטות מעידה על קיומה של תשתית ראייתית מוצקה אשר תעמוד בבסיס כתב האישום. מדובר במכה נוספת הנוחתת על ראשו של דנקנר במהלך יממה אחת בלבד, לאחר שאתמול, כזכור, אישר שופט בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין את הדו"ח הסוקר את מקור הונם של מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין ולמעשה העביר לידי השניים באופן סופי את השליטה בקונצרן הענק אי.די.בי, והותיר את דנקנר בחוץ.

דנקנר, עד לאחרונה אחד מאנשי העסקים הידועים והבולטים במשק, נשאר עתה חסר שליטה בתאגיד הענק, בעל חובות כבדים למדי – וכעת גם עומד לפני העמדה לדין בשורת האשמות לא פשוטות כלל.

עו"ד אלי זוהר, פרקליטו של דנקנר מסר בתגובה: "אנו כופרים באופן מוחלט בכל הטיעונים של הפרקליטות, כפי שעלו מהודעתה היום, ואנו מאמינים כי בעקבות השימוע יוחלט כי אין כל מקום להעמדה לדין". עוד הוסיף כי מועד שליחת הודעת הפרקליטות, דווקא היום, "מעורר תהיות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.