Forbes Israel Logo

מכתשים אגן: מענק שנתי של 6.8 מיליון שקל לנשיא ארז ויגודמן

מכתשים אגן, החברה הישראלית המתעסקת בפתרונות גנריים להגנה על הצומח, דיווחה על עלייה של 15.8% ברווח התפעולי בשנת 2012 שהסתכמה ב-281.5 מיליון דולר לעומת 243 מיליון דולר בשנת 2011. מבט על הרבעון הרביעי בלבד, עברה החברה מהפסד של 6.2 מיליון דולר לרווח של 3 מיליון.

הכנסות החברה רשמו עלייה של 5.3% והסתכמו בבשנת 2012 ב2.83 מיליארד דולר, בהשוואה ל-2.7 מיליארד דולר בשנת 2011. הרווח הנקי בשנת 2012 רשם עלייה קלה של 1.8% מ-120.7 מיליון דולר ל-122.6 מיליון. ברבעון האחרון של שנת 2012 רשמה החברה הפסד נקי של 22 מיליון דולר לעומת הפסד של 26.7 מיליון דולר ברבעון הקודם אשתקד.

בתוך כך הודיעה החברה כי ועדת התגמול, הדירקטוריון ובעלי המניות אישרו מענק שנתי חד פעמי למנכ"ל ונשיא החברה, ארז ויגודמן, בסכום של 6.83 מיליון שקל. עלות שכרו הכוללת של ויגודמן, הנמצא בתפקידו מאז ינואר 2010, הסתכמה ב-8.85 מיליון שקל – עלות שכרו כוללת שכר בסיס של 2 מיליון שקל והיתר ממענק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"נוכח ניסיונו הניהולי הרב של ויגודמן, ההישגים אליהם הוביל את החברה בשלוש השנים שהוא משמש כמנכ"ל, המוניטין שלו כאחד המנהלים הבכירים בחברות תעשייתיות בישראל ובעולם, כמו גם העובדה כי בשנת 2012 לא  קיבל ויגודמן בפועל תגמול מבוסס מניות כמקובל בחברות" הביאו את ועדת התגמול לאשר את ההחלטה.

על פי הדוחות המסכמים של שנת 2012 עולה כי החדירה לאסיה התרחבה והחברה הגדילה את נתח הפעילות שם ב-10%. כמו כן גם הגדלת המכירות באמריקה הלטינית ב-5.5% אחראית להגדלת ההכנסות של החברה ועל הגידול ברווח התפעולי.

ארז ויגודמן | צילום: סיוון פרג'

"צמחנו בכל האיזורים הגיאוגרפיים שבהם אנחנו פועלים ובעיקר בשווקים המתעוררים", אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל מכתשים אגן. "באותו זמן, המשכנו ביישום התכנית שלנו לשינוי אסטרטגי ותפעולי כולל".

"במהלך השנה התקדמה החברה בהרחבת פלטפורמת השיווק הבינלאומי שלנו, השקת מוצרים חדשים ומבודלים ובניית תשתית עסקית בסין", אמר יאנג שיאנגשין, יו"ר הדירקטוריון של מכתשים אגן. "אני סמוך ובטוח כי הפעולות לחיזוק היכולות התפעוליות והמסחריות שלנו ,יתרמו להמשך הצמיחה והרווחיות לצד השיפור במעמדנו התחרותי בשוק הגנת הצומח העולמי".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן