חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מניית אי.די.בי בשפל של 17 שנים: "המניה תמשיך לסבול"

מניית אי.די.בי אחזקות צנחה היום בכ-11% והגיעה לשווי השוק הנמוך ביותר שלה מאז שנת 1995 – פחות מ-500 מיליון שקל. מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה כי היא מנהלת בימים אלה מגעים עם נציגי הבנקים בדרך להסדר חוב בעניינה.

להערכת אלעד בורשטיין מנהל חדר המסחר באקסלנס ברוקראז' "קיימת סבירות גבוה מאוד שמניית אי.די.בי אחזקות תמשיך לסבול". על פי ניתוח השוק של בורשטיין, "האג"ח של החברה נסחרות כבר למעלה מחצי שנה במחיר של מתחת ל-30 אגורות, המראה על מצוקה קשה וצפי גבוה מאוד של שוק האג"ח להסדר חוב לא קל. ככל שהציפייה להסדר החוב מתחזקת בשוק האג"ח כך חוזה גם שוק המניות ששווי ההון של החברה יהיה נמוך עד אפסי".

המשא ומתן של אי.די.בי עם הבנקים מבוסס על הסכם עקרונות עליו חתמה החברה עם מחזיקי האג"ח, במסגרתו הוחלט על הזרמה של 180 מיליון שקל לאי.די.בי על ידי גנדן בתמורה לדחיית החוב עד חודש מארס הקרוב.


נוחי דנקנר | צילום: יח"צ תומריקו

על פי ההסכם, עליו חתמה אי.די.בי אחזקות בתחילת החודש, תזרים גנדן החברה הפרטית שבבעלותה נמצאת אי.די.בי 180 מיליון דולר, זאת בתנאי שאדוארדו אלשטיין, המחזיק ב-30% מהחברה יממש את האופציה וישקיע בה 75 מיליון דולרים נוספים.

על פי ההסכם עד סוף מארס תזרים גנדן 120 מיליון דולר לאי.די.בי ובסוף מאי תזרים 60 מיליון דולר נוספים. חברת אי.די בי התחייבה להציג תוכנית להסדר פריסת התשלומים למחזיקי האג"ח שלה עד חודש אפריל 2013.

בתוך כך הורתה אתמול השופטת ורדה אלשיך לדירקטורית חברת פרוקוגניה דורית סלינגר להסביר את קשריה עם נוחי דנקנר ושותפיו לעסקים לפני פרסום החלטתה בנוגע למינוי סלינגר למומחית מטעם אי.די.בי. השופטת בחנה  את טענות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי בנוגע לניגוד עניינים במינויה סלינגר כמפקחת על הסדר החוב של החברה. בדיון שנערך אתמול בבית המשפט אמרה אלשיך: "המקרה הנוכחי מעלה חשש לכאורה כי נוכח כהונתה של המומחית המוצעת בתפקיד דירקטורית בחברה הנמצאת בשליטת שותפו של בעל השליטה בחברת אי.די.בי, כמו גם נוכח קשרי יעוץ אפשריים שנרקמו לכאורה בין הצדדים בעבר, עשוי להקים חשש לניגוד עניינים, ולו ברמה של מראית צדק".

לטענת מחזיקי האג"ח הסיבה לניגוד העניינים במינויה של סלינגר היא משום שחברת פרוקוגניה נמצאת בבעלותו של צחי סולטן, השותף של נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי.השופטת הורתה לסלינגר להסביר את טיב קשריה עם דנקנר ושותפיו לעסקים עד יום ראשון בצהריים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן