Forbes Israel Logo

מנכ"ל פסגות: "דנקנר ממשיך להתכחש למצב באי.די.בי"

נציגות ונאמני סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להבראת החברה. הנציגות והנאמנים, המייצגים את בעלי האג"ח, שכלפיהם חוב מצטבר של כ-3.8 מיליארד שקל, גורסים כי החברה חדלת פרעון, וכי על מנת למנוע הידרדרות נוספת במצבם של נושי החברה, מתבקש בית המשפט לאשר תוכנית הבראה כוללת לשיקום החברה.

הבוקר הסביר חגי בדש, מנכ"ל פסגות, אחת מהחברות בנציגות המשותפת (המורכבת מקרן יורק, פסגות והפניקס) את המניעים להחלטה: "אנחנו טוענים שקונצרן אי.די.בי לא יכול לעמוד בהתחייבויות שלו", אמר בדש לגלי צה"ל. "החברה ובעלי השליטה בה ממשיכים להתכחש למצב וליכולת לעמוד בהתחייבויות כלפי ציבור החוסכים".


מנכ"ל פסגות, חגי בדש | צילום: יח"צ

"קיבלנו החלטה לפנות לבית המשפט כדי לעצור את ההידרדרות", המשיך בדש. "זה תהליך שייצר חברה בריאה ולא ממונפת. זה משהו שעדיין לא קרה פה, אבל זה יהווה תקדים היסטורי שישנה אחת ולתמיד את כללי המשחק לגבי תספורות והסדרי חוב".

בדש התייחס לעיתוי הפנייה ולדרך הנפרדת שבחרה נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות: "פסגות דרשה כבר ביוני 2012 להקים נציגות, במטרה להגן על כספי החוסכים ולייצר דיאלוג עם אותה החברה, לטובת ציבור החוסכים. אחרי שהבנו שזה לא הולך לקרות נקטנו מהלך דרמטי בבקשה לבית המשפט. הפנייה לבית המשפט היא לא רק מצד נציגות אי.די.בי פתוח אלא מצד כל בעלי החוב, וכוללת גם את הבנקים. היה דיאלוג ראשוני בין נציגות אי.די.בי פתוח לנציגות אי.די.בי אחזקות, אבל הם בחרו להמשיך את הדיאלוג עם החברה". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.