חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מעלות: הסכנה לכשל פירעון באי.די.בי היא רציפה ומתמשכת

חברת הדירוג מעלות הודיעה הבוקר על הורדת הדירוג לאג"ח סדרה ד' של אי.די.בי אחזקות לחדלות פרעון (D). הסיבה להורדת הדירוג היא שהתשלום של 65 מיליון שקל שהיה אמור להתבצע היום נדחה בעקבות הסכם עם מחזיקי האג"ח. 

לטענת מעלות, אי.די.בי החזקות, בשליטת נוחי דנקנר הגיעה לאחרונה לכשל פירעון סלקטיבי באחת מהתחייבויותיה אך לא לכשל פירעון כללי. עם זאת, הסכנה לכשל פירעון כללי מוגדרת כ"רציפה ומתמשכת. בכל אופן, היתרות הנזילות של החברה צפויות להתרוקן עד תחילת יוני 2013, אלא אם תקבל החברה הזרמות הון נוספות". הדירוג לסדרות האג"ח האחרות של החברה נותר ברמה CC.

עדכון הדירוג של מעלות מצטרף לדוח דומה שפרסמה חברת S&P בתחילת החודש. סוכנות הדירוג עדכנה את הדירוג של חברת אי.די.בי אחזקות ל-ilCC. מדובר בדירוג הנמוך ביותר שניתן להגיע אליו לפני אירוע של כשל פירעון. הסיבה לעדכון הדירוג היא סגירת ההליך המשפטי שניהלה החברה מול בעלי האג"ח של סדרה ב', שהסתיים בתשלום החוב בסך של 35 מיליון שקל בחודש ספטמבר האחרון. סוכנות הדירוג מציינת כי למרות שמדובר באירוע של כשל פירעון סלקטיבי, היא צופה כי החברה עומדת בפני כשל פירון כללי "בטווח המיידי".

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: יח"צ תומריקו

אתמול הודיעה חברת אי.די.בי כיהיא נמצאת במגעים עם הבנקים לצורך גיבוש מתווה מוסכם לחיזוק בסיסה הפיננסי של החברה". המשא ומתן עם הבנקים מבוסס על הסכם עקרונות עליו חתמה החברה עם מחזיקי האג"ח, במסגרתו הוחלט על הזרמה של 180 מיליון שקל לאי.די.בי על ידי גנדן בתמורה לדחיית החוב עד חודש מארס הקרוב.

על פי ההסכם, עליו חתמה אי.די.בי אחזקות בתחילת החודש,תזרים גנדן החברה הפרטית שבבעלותה נמצאת אי.די.בי 180 מיליון דולר, זאת בתנאי שאדוארדו אלשטיין, המחזיק ב-30% מהחברה יממש את האופציה וישקיע בה 75 מיליון דולרים נוספים.
על פי ההסכם עד סוף מארס תזרים גנדן 120 מיליון דולר לאי.די.בי ובסוף מאי תזרים 60 מיליון דולר נוספים. חברת אי.די בי התחייבה להציג תוכנית להסדר פריסת התשלומים למחזיקי האג"ח שלה עד חודש אפריל 2013.

בהנחה שישולם החוב למחזיקי האג"ח במועד שנקבע, לחברה ישארו נכסים נזילים בהיקף של 131 מיליון שקל אולם בנוסף יש לחברה חוב בנקאי, הכולל קרן וריבית בהיקף של 291 מיליון שקל אותו היא תדרש לשלם עד סוף יוני 2013.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן