Forbes Israel Logo

מעלות מזהירה: אפשרות להערת עסק חי לאי.די.בי פתוח עוד השנה

סוכנות הדירוג מעלות מזהירה כי חברת אי.די.בי פתוח בשליטתו של נוחי דנקנר צפויה לפרסם הערת עסק חי בדוחותיה השנתיים. הסוכנות הודיעה כי היא מורידה את דירוג החברה מ-BB ל-B בטענה כי "תחזית הדירוג השלילית משקפת את מכלול האיומים והאתגרים המשמעותיים שעומדים בפני פרופיל הנזילות של החברה בטווח הקצר, לרבות חשיפה לסיכוני אי-ביצוע בזמן של מכירת נכסים, סיכון להפרת התניות ורמת מינוף שאינה ברת קיימא".

בדוח שפרסמה הסוכנות הערב נאמר כי "לא זוהה צמצום משמעותי בפער התזרימי הצפוי בין המקורות של החברה לשימושים שלה בשנת 2014". כמו כן טענו במעלות ל"שחיקה נוספת ומתמשכת בפרופיל הנזילות ה"חלש" של החברה, כמתבטא בצפי למחסור במזומנים של כמיליארד שקל בשנת 2014 ואפשרות  להפרת התניות פיננסיות בתום שנת 2013 הקשורים לחוב בנקאי בסך כשל 2.1 – מיליארד שקל". 

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: יח"צ

לטענת מעלות הערת עסק חי עלולה להוביל את בעלי החוב לנקיטת צעדים משפטיים ולכשל פירעון, כפי שאירע לאחרונה בחברת האם,אי.די.בי אחזקות". עוד טוענים כי "בהיעדר נקיטת צעדי מנע משמעותיים, קיימת סבירות לא מבוטלת שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה במלואן ובזמן, כבר במהלך השנה הקרובה, וזאת כתוצאה מ איה ומים המצטברים שתאורו לעיל על פרופיל הנזילות שלה. עקב אי יכולתה למשוך דיבידנדים מחברות הבנות, חברת השקעות דיסקונט בע"מ וכור תעשיות בע"מ ולנוכח מעמדה הפיננסי הרעוע, אנו מעריכים שהאופציה הריאלית הבלעדית עבור אי די בי פתוח לגשר על הפער בין צורכי המזומן שלה למקורות המזומן שלה היא מכירת נכסים".

אתמול אישר דירקטוריון אי.די.בי פתוח את עסקת מכירת כלל ביטוח לחברה הנכדה כור, זאת במטרה להזרים מזומנים למעלה הפירמידה. זאת על בסיס שווי שייקבע על פי הערכת שווי חיצונית ובלתי תלויה, ותוך בחינת אפשרות של הצעה לרכישה על ידי כור גם של חלק מהחזקות הציבור בכלל עסקי ביטוח. הצעה כאמור מטעם החברה הועברה לכור.

הצעה זו מגיעה בהמשך לדיווחה אי.די.בי פתוח מהשבוע שעבר בדבר בחינה של מהלך עסקי למכירת החזקות החברה בכלל עסקי ביטוח לכור תעשיות.עוד החליט דירקטוריון החברה למנות את חברי ועדת הביקורת של החברה כוועדה בלתי תלויה ולהסמיך ועדה זו, בין היתר, לבחון את הפרטים והתנאים של הרעיון העסקי הנבחן, וללוות ולפקח על ניהול המשא ומתן, אשר יעשה על-ידי החברה מול כור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.