Forbes Israel Logo

“מפגן התמיכה של ראשי הרשויות המקומיות בדנקנר הוא קשר פסול של הון-שלטון”

"לפני שאני מחזיק אג"ח, כאזרח אני מוטרד מאוד, מפגן התמיכה של ראשי הרשויות המקומיות בנוחי דנקנר הוא קשר פסול של הון-שלטון", כך אומר בשיחה לפורבס נציג גלעד קרנות פנסיה בנציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות, יואב ערמוני. "בעולם הערכים שאני בא ממנו נהוג להצניע את התרומה ולעשות אותה מתוך אמונה, אך כאן בעצם דנקנר לקח כסף ציבורי וחילק אותו 'בנדיבות' לכל מיני מטרות, והנה היום הוא רואה את התמורה של זה".

בין החברה לבין נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות מתנהל בשבוע האחרון קרב של ממש. מאז ההודעה הדרמטית של הנציגות על חבירה למחזיקי החוב של החברה הבת  – אי.די.בי פתוח – ונטילת מושכות השליטה מדנקנר התהפכו היוצרות והחל קרב בין שני הצדדים על השליטה בקונצרן הענק.

ביום שישי בלילה פרסמה אי.די.בי פתוח הערת "עסק חי" בדוחותיה הכספיים, הערה שמשמעותה היא הטלת ספק של רואי החשבון המבקרים אותה בהמשך יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבותיה. באותו היום חזר דנקנר מניו יורק עם הצעה חדשה אותה הגיש לנציגות האג"ח של אחזקות במטרה להגיע עמם להסדר חוב. "מישהו מעלה על הדעת שאפשר לפתור חוב של 8-9 מיליארד עם הזרמה של 75 מיליון דולר? לנו זה לא נשמע הגיוני, המצב הרבה יותר מסובך מזה".

נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

לערמוני גם אין ספק כי בין הוספת ההערה לבין ההצעה החדשה יש קשר ישיר: "אנחנו למעשה רואים פה ספין מארץ הספינים, החברה אמנם הגישה הצעה חדשה אך בטח שלא משופרת – כל מטרתה של ההצעה החדשה הייתה להסיט את הדיון מהעובדה שאי.די.בי פתוח קיבלה הערת "עסק חי", החברה למעשה פיזרה מסך כבד של עשן מעל ההערה".

שקלתם ברצינות את ההצעה החדשה?

"קיימנו שני דיונים עם החברה, ערכנו את הבדיקות שלנו וגילנו כי הערך הכלכלי של ההצעה החדשה דומה מאוד להצעה הקודמת ומעט יותר גבוה מאשר מתווה הנציגויות", הוא אומר. "אין פה הוספת ערך היסטרית, כל האימרות כי מדובר בהצעה משופרת להפליא הן אחיזת עיניים".

נציג מחזיקי האג"ח מוסיף כי גם במבחן הוודאות ההצעה לא משופרת: "עולם המספרים הוא לא העולם היחיד בו אנו חיים, כשאנו מסתכלים על פן הוודאות כאן אנחנו רואים ששום דבר לא השתנה, ההזרמה של אלשטיין עדיין לא ודאית, עדיין מותנית ביותר מדי גורמים מסובכים. לאט לאט הבנו שאלשטיין לא כל כך רוצה להשקיע בחברה אלא שלוחצים עליו מכל מיני שיקולים כאלה ואחרים, בשורה התחתונה אופציית אלשטיין נותרה ציפור על העץ".

ביום חמישי הקרוב יגיע המאבק העיקש בין הצדדים לשיאו כאשר יתכנסו כולם לבית המשפט שם ידון השופט איתן אורנשטיין בהתפתחויות האחרונות ובמצב המורכב שנוצר. אורנשטיין יצטרך להכריע ולתת את דעתו על מתווה הנציגויות המבקשות להוציא את דנקנר מעמדת השליטה וכמו כן את דעתו על ההצעה החדשה שהגישה החברה.

בניטרול קולות עולה כי לא בטוח שיש רב בדעה שמחזיקי האג"ח תומכים בהסדר.

"הנאמנים בדקו את העניין, הם ידעו איך לספור ומה לקבוע, הם הלכו על מתווה של הצבעה אינדוקטיבית כדי לראות מה קורה", אומר ערמוני. "בסופו של יום יש בית משפט ואם נגיע לשם, הוא יחליט איך לנהל את ההצבעה ואיך לספור".

בחברת אי.די.בי ביקשו שלא להתייחס לדברים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.