Forbes Israel Logo

נעילה חיובית באחד העם; מדד הנפט והגז קפץ ב-2%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים על רקע הכרעת בג"ץ מאתמול בנושא יצוא הגז ופרסום נתוני התעסוקה בארצות הברית לחודש ספטמבר אחר הצהריים.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.4% ומדד הבנקים הוסיף 0.7% לערכו. מדד התקשורת השיל 0.9%, מדד הנדל"ן נסחר בעליה של 0.3% ומדד הנפט והגז זינק ב-2%. מניית רציו זינקה ב-9%, מניית דלק התחזקה ב-2.8%, מניית אבנר הוסיפה 2.5% לערכה ומנית דלק קידוחים עלתה ב-2.1%.

העלייה במניות חברות הנפט והגז קרתה לאחר שבג"ץ דחה אתמול את העתירות שהגישו חברי כנסת וארגונים סביבתיים כנגד החלטת הממשלה לייצא 40% מעתודות הגז הטבעי. העותרים טענו כי על הכנסת לקבל החלטה בסוגיה וכי לממשלה בלבד אין סמכות לקבוע בנושא כה משמעותי. בית המשפט דחה כאמור את העתירה ובכך סלל את הדרך לפיתוחו של מאגר לוויתן, ממנו יסופק הגז לייצוא.

צילום: אהוד כהנים

היום התפרסמו בארה"ב נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר, אשר הורו על ירידה בשיעור האבטלה – מ-7.3% ל-7.2% (שפל של 5 שנים) – ועל תוספת של 148 אלף משרות למשק. פרסום הנתונים נדחה ביותר משבועיים עקב ההשבתה הפדרלית. בדרך כלל מדובר בדוח המתפרסם בימי שישי, והעובדה כי הפעם הפרסום מתקיים באמצע השבוע עשויה להעצים את השפעת הדוח על השוק. לפי הערכות האנליסטים, אמור היה הדו"ח להצביע על תוספת של 180 אלף משרות בחודש ספטמבר ועל יציבות בשיעור האבטלה.

בארה"ב, כמו גם בעולם, עקבו בעניין אחר הפרסום שעשוי להשפיע על מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק המרכזי: "כרגע בשוק מעריכים כי ההרחבה הכמותית תישאר במתכונתה הנוכחית (85 מיליארד דולר בחודש) לפחות עד מרץ, ומתחילים לשמוע קולות בשוק המדברים דווקא על הגדלת רכישות האג"ח תחת הנהגתה של הנגידה המיועדת ג'נט יילן. זו כמובן בשורה רעה עבור הדולר, אשר ההרחבה הכמותית שוחקת את ערכו", אמרו היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.