Forbes Israel Logo

נציגויות האג"ח של אי.די.בי פתוח: "לחשוף הנסיבות לעזיבת אלשטיין"

נציגויות האג"ח של אי.די.בי דורשות מהחברה הסברים על התנהלותה שהובילה לנסיגתו של אדוארדו אלשטיין עד מחר בבוקר. במכתב חריף ששלחו הנציגויות לחברה נאמר: "מזה זמן, מתקשים הנציגות והנאמנים להשלים עם דפוס הפעולה שעל פיו מתנהלת אי די בי חברה לפתוח בע"מ, ולפיו פועלת החברה להגן בראש ובראשונה על האינטרס הצרים של בעל השליטה בחברה והעדפתם על פני טובת החברה ונושיה".

לטענת הנציגויות יש לבדוק "האם דירקטוריון החברה היה מעורב בפיקוח על המהלך הכה מהותי לגיוס הון מניות לחברה, או שמא הותיר גם הפעם את השליטה על התהליך בידי מר דנקנר ובידי מנהלי החברה שמונו על ידו".

הנציגויות דורשות מהחברה להקים צוות בלתי תלוי בנוחי דנקנר על מנת לבדוק את הנסיבות שהובילו להחלטתו של אלשטיין שלא להשקיע בחברה. בנוסף דורשות הנציגויות כי דנקנר לא ינסה להאריך את נסיונתיו להחזיק בבחברה, כגון גיוס הון בתנאי שוק אפור שלטענתן יוביל לפגיעה אנושה בנכסי החברה ובזכויות נושיה.

דנקנר | צילום: טל שחר

מחר הינו התאריך האחרון בו על דנקנר להציג את הצעתו להסדר חוב בחברה, זאת על פי קביעתו של בית המשפט המחוזי. ביום חמישי,הצביעו מחזיקי האג"ח ברוב של מעל ל-90% בעד השתלטות על החברה ונטילת המושכות מידיו של בעל השליטה נוחי דנקנר. עוד הצביעו המחזיקים על מימוש של מניות אי.די.בי פתוח.

האסיפה התקיימה לאחר קיום שיחות מרתוניות אל תוך הלילה בין בעל השליטה בחברה לבין נציגות מחזיקי האג"ח של אחזקות. במהלך השיחות הציע דנקנר להזרים כ-550 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח בתמורה ל-50% ממניות פתוח שיועברו למחזיקי האג"ח. החברה האם, אי.די.בי אחזקות, למעשה תימחק על פי מתווה זה. בנוסף, על פי ההצעה על החברה להזרים כ-150 מיליון שקל נוספים עד סוף השנה

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן