Forbes Israel Logo

סקר "סופהשבוע": סערת התשדיר עלתה לש"ס בשני מנדטים

פחות משבועיים לפתיחת הקלפיות ונראה שמפלגתו של שאול מופז, קדימה, מתאוששת ומצליחה לעבור את אחוז החסימה – כך עולה מסקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר שנערך עבור "סופהשבוע". הסקר נערך ביום רביעי האחרון בהשתתפות 603 בני אדם, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית – 3.9 אחוזים.

מהסקר עולה כי מפת המנדטים הופכת להיות בהירה יותר, וכי המפלגות המובילות שומרות על יציבות. הליכוד-ביתנו זוכה ב-34 מושבים בכנסת, בדיוק כמו בשבועיים האחרונים, העבודה נותרה עם 17 מנדטים ובבית היהודי שומרים זה השבוע השלישי ברציפות על 14 מנדטים. מנגד, ש"ס איבדה שני מנדטים בהשוואה לשבוע שעבר וירדה ל-9 בלבד, ככל הנראה בשל מאבקה עם "הכח להשפיע" של הרב אמנון יצחק ו"עם שלם" בראשות הרב חיים אמסלם, וייתכן שגם בשל השפעות הסערה סביב תשדיר הבחירות של המפלגה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יש עתיד של יאיר לפיד עולה השבוע במנדט אחד ל-11 מושבים, לעומת התנועה של ציפי לבני שרשמה השבוע ירידה של מנדט ל-9. יהדות התורה ממשיכה לשמור על יציבות, עם 6 מנדטים בסך הכל. מרצ שוב עולה במנדט, והיא עומדת על 5 מנדטים נכון לסקר הנוכחי.

לחצו להגדלה:

על פי הסקר, עוצמה לישראל חזרה ל-3 מנדטים (מ-2 בשבוע שעבר). חד"ש ובל"ד איבדו אף הן מנדט השבוע, וכל אחת מהן ירדה מ-4 ל-3 מנדטים. עם זאת, רע"ם-תע"ל נותרה עם 4 מושבים בכנסת הבאה. עלה ירוק, הירוקים וארץ חדשה כלל לא עוברות את אחוז החסימה.

גוש הימין והחרדים נחלש מעט וזוכה ב-66 מנדטים, בעוד שגוש המרכז-שמאל עלה ל-54 מנדטים. שיעור המתלבטים, אלה שאינם בטוחים בהחלטתם למי יצביעו, גבוה במיוחד ועומד על 41 אחוז מכלל האוכלוסייה. המפלגות בהן אחוז המתלבטים הגדול ביותר הן יש עתיד והתנועה, שם מעל 40 אחוז מאלו שהכריזו כי יצביעו להן, עדיין לא בטוחים שיעשו כך.

מזג האוויר עלול להשפיע על אחוז המצביעים

בעקבות המערכת החורפית המשמעותית שליוותה את ישראל בשבוע החולף, שאלנו את מצביעי הסקר המיוחד של "פאנלס פוליטיקס" עד כמה תנאי מזג האוויר עשויים להשפיע על החלטתם להצביע. מתוך 73 אחוז מבעלי זכות ההצבעה שכבר אישרו הגעתם להצבעה, מסרו 11 אחוז כי הגשם עלול לשנות החלטתם זו. 80 אחוז הודיעו שיגיעו לקלפיות בכל מזג אוויר.

בסך הכל, אחוז המתלבטים למי יצביעו עדיין גבוה, ועומד על 41 אחוז מכלל בעלי זכות הבחירה. מנכ"ל "פאנלס פוליטיקס", מנחם לזר: "חוסר הביטחון של המצביעים אינו מלמד על סיכוי ריאלי לשינוי המאזן הבין גושי, שכן האלטרנטיבה של מרבית המתלבטים היא מפלגה שנמצאת בגוש שלהם".

דתיים ואקדמאים יצביעו יותר

סקר "פאנלס פוליטיקס" מגלה כי הצעירים אדישים יחסית לבחירות, וצופה כי רק 56 אחוז מבני 18-20 יממשו את זכותם הדמוקרטית להצביע. גם אחוז ניכר מבעלי השכלה תיכונית ומטה, יוותרו על השתתפות בבחירות הנוכחיות, ורק 56 אחוז מהם בטוחים שיגיעו לקלפיות ביום שלישי, ה-22 בינואר. 

מנגד, 81 אחוז מהדתיים ואחוז דומה בקרב האקדמאים, הבטיחו שישתתפו בבחירות לכנסת ה-19. 

בתוך כך, 40 אחוז ממצביעי גוש המרכז-שמאל מאשימים את יו"ר התנועה, ציפי לבני, כאחראית לכישלון האיחוד בין מפלגות הגוש. 16 אחוז סבורים כי דווקא יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אחראית לכישלון המהלך ואילו 11 אחוז מטילים את האחריות על יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.