Forbes Israel Logo

צו עיכוב יציאה מהארץ לנוחי דנקנר: נחקר ברשות ני"ע בחשד לתרמית

יו"ר קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר נחקר בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק איסור הלבנת הון, בהקשר להנפקת מניות וכתבי אופציה שבוצעה על ידי החברה ב-23 בפברואר 2012. על פי החשד, הנחה דנקנר את מקורבו וסוחר בבורסה לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה.

דנקנר שוחרר בתנאים מגבילים, וצו עיכוב יציאה מהארץ הוטל עליו למשך 180 ימים, כמו גם ערבות של 5 מיליון שקל. בבקשה להטלת עיכוב יציאה מן הארץ נכתב: "לאור חומרת העבירות, אופן ביצוען המתוחכם והיקפן, מתקיים חשש ממשי לשיבוש מהלכי משפט בדרך של תיאום גרסאות, השפעה על עדים ומעורבים פוטנציאלים והשמדת ראיות. לאור חומרת החדשות והיקף הפעילות קיים חשש ממשי להימלטות מאימת הדין".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

דנקנר | צילום: סיון פרג'

בחודש פברואר האחרון גייסה אי.די.בי 321 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות לציבור. במסגרת המכרז המקדים הגישו בעלי שליטה ובעלי עניין בהם התחייבויות מוקדמות לרכישת ניירות הערך המוצעים, בהיקף של כ-62 מיליון שקל: דנקנר ואחותו שלי ברגמן התחייבו לרכוש מניות בהיקף של 20 מיליון שקל; משפחת לבנת – 20 מיליון שקל; מנור אחזקות – 10 מיליון ש"ח; Nolai B.V (המוחזקת על-ידי נאמנות לטובת בני משפחת שימל) – 10 מיליון ש"ח; ואבי פישר, שותפו של דנקנר בגנדן, התחייב לרכוש יחידות בהיקף כולל של 2 מיליון שקל.

דנקנר מסר בתגובה כי "מתקיימת בדיקה של הרשות לניירות ערך. אני מכבד את הליך הבדיקה ויש לי אמון מלא ברשות. אני משוכנע כי יתברר במהרה שכל פעילותי בכל נושא שהוא – היתה והינה תמיד חוקית ובוצעה ביושר וללא דופי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.