Forbes Israel Logo

ראש הממשלה על המפגין שהצית עצמו: זו טרגדיה אישית גדולה

"מדובר בטרגדיה אישית גדולה. אני מאחל למשה רפואה שלמה. ביקשתי משר הרווחה ומשר השיכון לבדוק את העניין", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת ישיבת שרי הליכוד, בהתייחסו למשה סילמן, המפגין אשר הצית את עצמו אתמול במהלך ההפגנות לציון שנה לתחילת המחאה החברתית. סילמן עצמו מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא.

במהלך ההפגנה אתמול, נצפה סילמן כשהוא מחזיק במיכל בנזין, אותו שפך על עצמו, והצית באמצעות גפרור. לפני המעשה הקריא סילמן מכתב שבו הוא מאשים את מערכות השלטון, ובהן משרד הרווחה, משרד השיכון ובתי המשפט בכך שלא דאגו לו גם כאשר נותר ללא קורת גג.

המעשה עורר תגובות רבות ברחבי המערכת הפוליטית. יור" מרצ זהבה גלאון אמרה "כי יש בישראל עוד אנשים כמו משה סילמן, שנופלים בין הכיסאות, שמערכת הרווחה המתכווצת מפנה להם עורף, שמאבדים את הכל – עבודה, תמיכה ותקווה – ושרשויות המדינה לא שומעות את זעקתם".

גם יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' אמרה כי "הקשחת תנאי הזכאות לדיור ציבורי, והיעדר רשת ביטחון חברתית מביאים רבים ליאוש ולאין מוצא". עם זאת, יחימוביץ' ציינה כי זה משגה להפוך את המעשה לסמלה של המחאה החברתית. "התאבדות היא מעשה קיצוני ונורא, אסור שתשמש דוגמא והשראה לצעירים ולמבוגרים כאחד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.