Forbes Israel Logo

רבות מכר: הנשים משתלטות על דירוג הסופרים המרוויחים בעולם

הגברים עדיין חולשים על רשימת הסופרים המרוויחים ביותר בעולם, אבל השנה אלו הן הנשים ברשימה שביצעו את הצעדים המשמעותיים ביותר, בהובלת 3 תופעות ייחודיות, כל אחת בז'אנר אחר: סוזן קולינס, אי.אל.ג'יימס וג'יי.קיי.רולינג.

עם 20 מיליון דולר ברווחים, כמעט כולם ממכירות ספרי "משחקי הרעב" שלה, קולינס ממוקמת רק במקום ה-9 בדירוג, אבל זה רק בגלל שברשימה האחרונה היא עוד לא ראתה את חלק הארי של ההכנסות מהסרט הראשון של "משחקי הרעב". 

עדיין במקום הראשון. רוברט פטרסון | צילום: רויטרס

הסרט, בהפקת "ליונסגייט" ובכיכובה של ג'ניפר לורנס, נהנה מהפתיחה השלישית בגובהה בהיסטוריה של הקולנוע; עד עתה, הוא הכניס יותר מ-650 מיליון דולר ברחבי העולם. הנתח של קולינס מתוך זה הוא, לפי הדיווחים והשמועות, מקדמה של 5 מיליון דולר, לא כולל 1.5 מיליון דולר ששולמה לה בעבור הזכויות. הסכום הזה צפוי לעלות עם מכירות הדי.וי.די שיוצא החודש. וזה רק ממשיך: הגרסה הקולנועית לחלק הבא בסדרה, "התלקחות", צפויה לצאת במהלך 2013.

ספרי "משחקי רעב" מכרו למעלה מ-9 מליון עותקים ב-2011, והשנה חלה קפיצה נוספת במכירות הודות לסרט, אבל זו אפילו לא הטרילוגיה של השנה. התואר הזה הולך לסדרת "50 גוונים של אפור", שספריה נמכרו  ב-20 מיליון עותקים תוך 4 חדשים מרגע שיצאו להפצה נרחבת.

בשיא ההצלחה של "50 גוונים", הוערך כי הרומן האירוטי מכניס עד 1.3 מיליון דולר כל שבוע למחברת שלו, אי.אל.ג'יימס. וזה בלי לספור את 5 מיליון הדולרים שקיבלה מאולפני יוניברסל וסרטי פוקוס עבור זכויות העיבוד. חברו את כל אלה ותבינו למה מקומה של ג'יימס איפשהו בצמרת הרשימה המקבילה של השנה הבאה מובטח.

נשים בעלייה 1. נורה רוברטס | צילום: Dev Librarian Flickr

ג'יי.קיי.רולינג, שבעה מהצלחת ספרי הארי פוטר בעשור וחצי האחרונים, כבר נוחתת מחוץ לעשירייה הראשונה במקום ה-11 בדירוג, וחוצה כעת הקווים: בספטמבר, 'ליטל בראון' יוציאו את ספרה "הריקנות המקרית", רומן ראשון שלה למבוגרים. ע"פ הדיווחים היא קיבלה מקדמה של 8 מיליון דולר, מה שהקפיץ אותה חזרה לרשימת 100 הסלבריטאים החזקים בפורבס עם הערכת רווח של 17 מיליון דולר. רולינג גם לא מכרה מעולם את הזכויות הדיגיטליות על ספריה, וכעת נהנית ממכירת עותקים דיגיטליים של הארי פוטר אונליין – מה שהביא להכנסות של 4 מיליון דולר כבר בחודש הפעילות הראשון.

לא מכרה, ועכשיו מרוויחה. ג'יי.קיי.רולינג | צילום: רויטרס

רוב השמות ברשימת הסופרים המרוויחים השנה מוכרים מאוד. ג'יימס פטרסון שבראש הרשימה. אשף המותחנים, שהפנטזיות-לנוער וזכיונות המדע בדיוני שלו הם הצלחה עסקית אדירה, גרף סכום אדיר של 94 מיליון דולר בשנה שעברה. אחריו נמצאים: סטפן קינג עם 39 מיליון דולר, ג'אנט אוונוביץ' עם 33 מיליון וג'ון גרישם עם 26 מיליון.

הדירוג המלא:

1. ג'יימס פטרסון – 94 מיליון דולר.
2. סטפן קינג – 39 מיליון דולר.
3. ג'אנט אוונוביץ' – 33 מיליון דולר.
4. ג'ון גרישם – 26 מיליון דולר.
5. ג'ף קיני – 25 מיליון דולר.
6. ביל או'ריילי – 24 מיליון דולר.
7. נורה רוברטס – 23 מיליון דולר.
8. דניאל סטיל – 23 מיליון דולר.
9. סוזן קולינס – 20 מיליון דולר.
10. דין קונץ – 19 מיליון דולר.
11. ג'י.קי רולינג – 17 מיליון דולר.
12. ג'ורג' ר.ר מרטין – 15 מיליון דולר.
13. סטפני מאייר – 14 מיליון דולר.
14. קן פולט – 14 מיליון דולר.
15. ריק ריורדן – 13 מיליון דולר.

נשים בעלייה 2: ג'אנט אוואנוביץ' | צילום: רויטרס

דירוג הסופרים המרוויחים התבסס על שיחות עם סופרים וסוכנים, מו"לים ומומחים אחרים שסרקו נתונים כולל מדד נילסן למכירות ספרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.