Forbes Israel Logo

רק התערבות בנק ישראל או שיפור בנתוני המקרו בארה"ב עשויים לבלום הידרדרות הדולר"

"הדולר-שקל ממשיך להתדרדר בתהום, כאשר בשבוע שעבר קבע שפל חדש ב-3.41, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט של 2011. הקריסה של הדולר-שקל באה דווקא לאחר כמה שבועות של יציבות ודשדוש בשער החליפין. ואולם, שילוב של גורמים מקומיים וגלובליים הטו את הכף לרעת הדולר", כך אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"ראשית, כמובן היתה זו החלטתו של בנק ישראל בשבוע שעבר שלא להוריד את הריבית. ייתכן בהחלט שבמכלול השיקולים הכלכליים בנק ישראל פעל נכון כאשר לא נכנע ללחצים הפוליטיים והותיר את הריבית ללא שינוי. ואולם, אי אפשר להתעלם מההשלכות של המהלך על הדולר-שקל."

הדולר. ההחלקות מול השקל נובעת הן ממדיניות בנק ישראל והן מהגל האנטי דולרי בעולם | צילום: shutterstock

"לכך יש לצרף את הגל האנטי-דולרי בעולם כולו, וזאת על רקע שורה של נתוני מקרו
מאכזבים שפורסמו בשבוע שעבר וחיזקו בשוק את ההערכה כי הבנק הפדרלי לא יעלה את
הריבית לפחות עד המחצית השנייה של 2015. שוק המט"ח העולמי משנה את צירו בשבועות האחרונים על רקע שינויים בתחזיות הריבית. מטבעות כמו הדולר האוסטרלי, הדולר הניו זילנדי והשטרלינג מתחזקים לנוכח הקשחת המדיניות המוניטרית מצד הבנקים
המרכזיים במדינות הללו."

מצד שני, מסבירים ב-FXCM, "הדולר והאירו, ובמובנים מסוימים גם הין, נחלשים לאור המדיניות המרחיבה יותר של הבנקים המרכזיים. החלטתו של בנק ישראל מציבה אותו במחנה הראשון, ועל כן ראינו פריצה של השקל."

ובינתיים, על אף ניסיון התערבות כושל ביום שישי במהלכו רכש כ-300 מיליון דולר, בנק ישראל עומד מנגד. "במומנטום הנוכחי רמת היעד הבא היא 3.383 רק עלייה מעל 3.43 עשויה אולי לבלום את הסחף. כרגע שני גורמים יכולים לשנות מעט את התמונה. או התערבות של בנק ישראל, או שיפור בנתוני המקרו בארצות הברית", מסכמים בבית ההשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.